Biblioteka Multimedialna

Recenzja programu ABC z Reksiem

Gra o zdecydowanych walorach dydaktycznych, wyposażona w ciekawą oprawę graficzną oraz dźwiękową. Czytelna dla małego odbiorcy, u którego jest w stanie pobudzić do działania zmysł słuchu, wzroku, co korzystnie wpływa na stymulację jego rozwoju umysłowego i emocjonalnego. W takim stanie „pobudzenia” dziecko szybko przyswaja sobie litery, a w konsekwencji tej nauki – czytanie. „Niepokój” towarzyszący rozwiązywaniu poszczególnych zadań stawianych dziecku na drodze nauki pierwszych znaków graficznych, wyrazów i zdań łagodzi muzyka relaksacyjna, która wnika do podświadomości i uspokaja.

Głosy bohaterów literek i poszczególnych gier są dynamiczne i adekwatne do przedstawianej postaci, a kwestie wzorcowo wypowiadane. Treści dydaktyczne przekazane są ze sporą dozą humoru. Dlatego też dzieci podczas nauki często się śmieją. Można więc powiedzieć, że ucząc-bawią się oraz bawiąc-uczą się.

Zastosowanie w programie automatycznego zapisywania stanu gry sprawia, że można zakończyć lub ponownie rozpocząć grę dostosowując ją do indywidualnego tempa pracy każdego dziecka. Odgrywa to znaczną rolę przy indywidualizowaniu pracy z dzieckiem w szkole, przedszkolu jak i w domu.

Zastosowanie programu „ABC z Reksiem” pozwala w przedszkolu i w szkole określić poziom opanowanej wiedzy dziecka w zakresie nauki literek i czytania, logicznego myślenia, wiedzy o środowisku a także pojęć matematycznych i informatycznych. Naturalna korelacja różnych treści jest spójna z założeniami programowymi nauczania zintegrowanego.

Znajomość specyfiki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej pozwala mi stwierdzić, że program dydaktyczny „ABC z Reksiem” z całą pewnością ułatwi dzieciom zdobycie wiedzy podczas zabawy i zapewni miłą zabawę podczas nauki.

Bogumiła Anna Majer