poniedziałek 21 października 2019 imieniny Hilarego i Urszuli 1833 - Urodził się Alfred Nobel
Do końca roku pozostało: 0 dni
Zaloguj się
i skorzystaj z usług
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej














Wiadomości Interkl@sy

2006-03-15 Oceń zasób  
Wywiady w projekcie Mediappro zakończone

 

Przez cały luty i początek marca w ramach ogólnoeuropejskiego projektu Mediappro przedstawiciele portalu Interkl@sa prowadzili wywiady z wylosowanymi uczniami ze szkół z całej Polski. Był to II etap tego międzynarodowego przedsięwzięcia.

Celem wywiadów było „uszczegółowienie” informacji, które uzyskaliśmy analizując odpowiedzi polskiej młodzieży w wieku 12-19 lat. Zależało nam także na odpowiedzi na pytanie, czy są jakieś szczególne cechy, odróżniające naszych uczniów od ich rówieśników z innych krajów Europy. Interesowały nas również informacje, w jaki sposób z mediów elektronicznych korzystają osoby na kolejnych poziomach edukacji (szkoła podstawowa, gimnazjum i szkoła ponadpodstawowa).

Pytaliśmy uczniów o różnice w używaniu Internetu w domu i szkole, o kontrolę ze strony rodziców i nauczycieli. Ciekawiło nas to, czy w tym samym czasie korzystają z różnych mediów. Staraliśmy się dowiedzieć, jaki jest główny powód korzystania z Internetu. Komunikacja ze znajomymi, źródło wiedzy, zabawa... Wydała nam się istotna także odpowiedź na pytanie, ile czasu spędzają przy komputerze i czy to jest według nich dużo czy mało? Czy zdają sobie sprawę z zagrożeń płynących z mediów? Rozmówcy w wielu wypadkach zaskakiwali „dorosłością” wypowiedzi i krytycznym spojrzeniem na wiele kwestii związanych z Internetem.

Zadawaliśmy serię pytań dotyczących telefonów komórkowych. Okazało się, że polska młodzież traktuje ten gadżet nie jako nowość, ale jak zwyczajny przedmiot codziennego użytku.

Gry elektroniczne, jako rozrywka, są dość popularnym sposobem spędzania wolnego czasu. Odpowiedź na pytanie dotyczące zakupów przez Internet nie była jednoznaczna. Wielu uczniów już dokonało jakichś zakupów za pośrednictwem sieci, inni jeszcze nie, ale wyrażali taką chęć w przyszłości, a część uznała, że nie jest to bezpieczne i wolą kupować w sposób tradycyjny.

Wszyscy rozmówcy stwierdzili, że Internet jest przydatny w edukacji i korzystają z niego, aby uzyskać informacje. Niektórzy nawet przygotowują całe referaty z materiałów wyszukanych w sieci i przelewają je później na papier. Uczniowie podkreślali, że Internet może być uzupełnieniem wiedzy uzyskanej na lekcjach.

Nie spotkaliśmy się z tym, aby ktoś negował Internet i uznawał go za niepotrzebny i szkodliwy.

Celem projektu jest przyczynienie się do bezpiecznego korzystania
z Internetu i innych nowych mediów przez młodych ludzi. Mediappro ma dać wskazówki nauczycielom, rodzicom czy innym osobom zaangażowanym w proces edukowania dzieci i młodzieży oraz uświadomić im korzyści
i zagrożenia płynące z korzystania z mediów.

Chcielibyśmy podziękować tym szkołom (dyrekcji i zaangażowanym nauczycielom) za umożliwienie nam przeprowadzenia wywiadów. Zdajemy sobie sprawę, że w jakimś stopniu dezorganizowało to pracę zaangażowanych osób. Tym bardziej jesteśmy wdzięczni za poświęcenie nam czasu.

Z prowadzonych badań powstanie raport, który następnie zostanie przesłany do Brukseli. Tam z kolei, po zebraniu wszystkich raportów, opracowany zostanie dokument końcowy
w języku angielskim, w którym zostaną zaprezentowane opracowane wyniki ze wszystkich państw biorących udział w projekcie. Przygotowana zostanie również obszerna publikacja w języku polskim.

O tym wydarzeniu w pierwszej kolejności będziemy informować najbardziej zainteresowane szkoły.

Ankietowani, którzy wzięli udział w drugiej części projektu Mediappro, uczęszczają do następujących szkół:

· Powiatowy Zespół Szkół nr 9 im. Marii Dąbrowskiej w Kętach
· Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kasprowicza w Raciborzu
· Gimnazjum nr 13 im. Unii Europejskiej we Wrocławiu
· IV Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Prusa w Szczecinie
· Gimnazjum w Ksawerowie
· Publiczne Gimnazjum nr 2 w Staszowie
· Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Emilii Plater w Bogatyni
· Gimnazjum nr 42 w Warszawie
· Szkoła Podstawowa nr 340 im. prof. B. Molskiego w Warszawie
· Szkoła Podstawowa nr 18 w Elblągu
· Gimnazjum nr 30 w Warszawie

Poniżej dostępna jest mapa Polski ze szkołami, w których przedstawiciele portalu Interklasa.pl przeprowadzili wywiady.




poleć znajomemu poleć znajomemu
drukuj drukuj

<<<Powrót

Komentarze
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.












Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl