wtorek 24 września 2019 imieniny Gerarda i Teodora 1821 - Urodził się Cyprian Kamil Norwid
Do końca roku pozostało: 0 dni
Zaloguj się
i skorzystaj z usług
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej














Nowości

2016-06-16 Oceń zasób  
E-fizyka – multimedialne pomoce naukowe dla szkół ponadgimnazjalnych

Politechnika Warszawska, w ramach projektu „e-fizyka”, przygotowała multimedialne środowisko do nauczania fizyki, przeznaczone dla szkół ponadgimnazjalnych. Dzięki tej inicjatywie powstał m.in. bezpłatny multimedialny podręcznik do nauki fizyki, baza filmów i animacji demonstrujących wybrane zjawiska fizyczne, zdalne, internetowe laboratorium oraz baza symulacji eksperymentów fizycznych.

Fizyka postrzegana jest przez uczniów jako przedmiot trudny i abstrakcyjny. Sytuację tę trudno zmienić bez dostępu do atrakcyjnych narzędzi dydaktycznych, dostosowanych do sposobu postrzegania świata przez współczesną młodzież. Nie bez wpływu na takie postrzeganie tej dziedziny nauki pozostają również utrudnienia w jej nauczaniu, związane z brakiem odpowiedniej aparatury pomiarowej w szkołach.

Naprzeciw tym problemom postanowili wyjść pracownicy Politechniki Warszawskiej. W ramach realizowanego w ostatnich latach projektu „e-fizyka”, współfinansowanego przez Unię Europejską dzięki środkom Europejskiego Funduszu Społecznego, przygotowali oni spójne środowisko multimedialne do nauczania fizyki, przeznaczone do wykorzystania w szkołach ponadgimnazjalnych. 

Dzięki inicjatywie „e-fizyka” powstały m.in.: 
  • Multimedialny podręcznik do nauczania fizyki w szkołach ponadgimnazjalnych (dostępny TUTAJ)
    Obejmuje on cały materiał podstawy programowej nauczania tego przedmiotu w zakresie podstawowym i rozszerzonym. Złożony jest z trzech tomów: I - dotyczącego fizyki współczesnej, od kosmologii do fizyki jądrowej, II - omawiającego wszystkie zagadnienia związane z mechaniką oraz III - poruszającego tematykę związaną ze zjawiskami elektryczności, magnetyzmu i fal. Wszystkie treści prezentowane w podręczniku uzupełnione są bogatymi wstawkami multimedialnymi i inspiracjami dla uczniów do przeprowadzenia własnych doświadczeń, pozwalających na lepsze przyswojenie omawianego tematu. 

  • Baza filmów i animacji demonstrujących wybrane zjawiska fizyczne (zgromadzone w niej materiały można znaleźć TUTAJ)

  • Fizyczne laboratorium internetowe (kliknij TUTAJ)
    Narzędzie oferujące możliwość przeprowadzenia doświadczeń fizycznych na rzeczywistej aparaturze umieszczonej na Wydziale Fizyki Politechniki Warszawskiej. Dzięki niemu zarejestrowany i zalogowany użytkownik może - z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu - sterować procesem pomiaru, kontrolować i modyfikować parametry obserwując jednocześnie jego przebieg. 

  • Wirtualne laboratorium fizyczne, czyli baza gotowych ekseprymentów (więcej informacji TUTAJ)
    Prezentuje ono ćwiczenia dla szkół średnich, praktycznie wprowadzające uczniów w techniki eksperymentalne dotyczące zjawisk fizycznych. 
Więcej informacji na temat tych materiałów - wraz ze szczegółowymi danymi o projekcie „e-fizyka - znaleźć można na stronie http://ilf.fizyka.pw.edu.pl/

Naukowcy Politechniki Warszawskiej nie zamierzają poprzestać na osiągnięciach inicjatywy „e-fizyka”. W 2019 r. planują rozpoczęcie kolejnego projektu, będącego kontynuacją dotychczasowych działań. W inicjatywie STEM4youth, finansowanej dzięki programowi Horyzont 2020, będą mogły wziąć udział szkoły ponadgimnazjalne. W ramach tej akcji badacze z kilku krajów UE (Słowenii, Włoch, Grecji, Czech, Hiszpanii i Polski) opracują platformę e-learningową i materiały dydaktyczne, które pokażą, że przedmioty ścisłe opłaca się studiować. Chcą w ten sposób przekonać młodzież, że choć matematyka, fizyka, chemia czy medycyna nie są kierunkami, które łatwo studiować, to każdy włożony w to wysiłek znajduje w przyszłości swoje odzwierciedlenie w rozwoju gospodarki i społeczeństwa.  

Więcej o informacji na temat projektu STEM4youth można znaleźć TUTAJ

MW    



poleć znajomemu poleć znajomemu
drukuj drukuj

<<<Powrót

Komentarze
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.












Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl