wtorek 24 września 2019 imieniny Gerarda i Teodora 1821 - Urodził się Cyprian Kamil Norwid
Do końca roku pozostało: 0 dni
Zaloguj się
i skorzystaj z usług
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej














Nowości

2016-06-21 Oceń zasób  
Wstępne wyniki tegorocznego egzaminu gimnazjalnego

Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała wstępne informacje o wynikach egzaminu gimnazjalnego. Zdający go uczniowie uzyskali średnio 56% punktów z historii i wiedzy o społeczeństwie, 69% pkt. z języka polskiego, 51% pkt. z przedmiotów przyrodniczych i 49% pkt. z matematyki. W części językowej - w zakresie podstawowym - średnie wyniki plasowały się w zakresie od 57% do 75% (w zależności od wybranego języka).

Tegoroczny egzamin gimnazjalny przeprowadzony został w dniach 18-20 kwietnia 2016 r., a uczestniczyło w nim około 354 tys. uczniów. Sprawdzian składał się - podobnie jak w latach ubiegłych - z trzech części:

  • humanistycznej - zawierającej zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie oraz z języka polskiego (w odrębnym arkuszu),
  • matematyczno-przyrodniczej - obejmującej zadania z biologii, chemii, fizyki i geografii oraz z matematyki (odrębnie)
  • językowej - uczniowie mierzyli się w niej z testem z wybranego języka obcego nowożytnego, obowiązkowo na poziomie podstawowym (chętni mogli przystąpić również do egzaminu na poziomie rozszerzonym).

Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała właśnie wstępne wyniki tegorocznego egzaminu. Można się z nimi zapoznać na stronie internetowej CKE - kliknij TUTAJ. Szczegółowe informacje dotyczące rezultatów sprawdzianu gimnazjalnego podane zostaną do publicznej wiadomości 22 sierpnia br.

Zaprezentowane obecnie podsumowanie pokazuje, że tegoroczni absolwenci gimnazjów bardzo dobrze poradzili sobie z odbiorem tekstów kultury i wykorzystywaniem zawartych w nich informacji, posiadają umiejętność analizowania i wnioskowania na podstawie źródła ikonograficznego, potrafią odczytywać i wykorzystywać informacje z wykresu oraz wykazali się łatwością posługiwania się pojęciem przyśpieszenia do opisu ruchu. Największe trudności sprawiły im natomiast polecenia sprawdzające funkcjonalne wykorzystanie wiadomości z zakresu świadomości językowej, zadania wymagające zastosowania twierdzenia Pitagorasa w nietypowej sytuacji oraz wyzwania związane z ustalaniem chronologii historycznej.

Uczniowie przystępujący do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego, niemieckiego, rosyjskiego oraz włoskiego na poziomie podstawowym wykazali się dobrą znajomością funkcji językowych, a zdający test podstawowy z języka francuskiego i hiszpańskiego - umiejętnością dobrego rozumienia ze słuchu. Podczas sprawdzianu językowego na poziomie rozszerzonym gimnazjaliści najlepiej poradzili sobie z zadaniami sprawdzającymi rozumienie ze słuchu z języka niemieckiego, rosyjskiego oraz włoskiego, a w przypadku języka francuskiego i hiszpańskiego - z zadaniami sprawdzającymi umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej. Osoby zdające język angielski na poziomie rozszerzonym wykazały się opanowaniem umiejętności rozumienia tekstów pisanych i rozumienia ze słuchu w prawie równym stopniu.

Zdającym angielski, niemiecki oraz włoski, najwięcej problemów sprawiły zadania sprawdzające umiejętność stosowania środków językowych. W przypadku egzaminu z języka rosyjskiego i hiszpańskiego na poziomie podstawowym najtrudniejsze dla gimnazjalistów okazały się zadania sprawdzające rozumienie tekstów pisanych. Uczniowie zdający język francuski najwięcej problemów mieli z poleceniami sprawdzającymi umiejętność stosowania środków językowych oraz zadania z rozumienia tekstów pisanych. Na poziomie rozszerzonym we wszystkich językach obcych nowożytnych poza językiem rosyjskim największym wyzwaniem okazały się polecenia sprawdzające umiejętność stosowania środków językowych, a w przypadku egzaminu z języka naszych wschodnich sąsiadów - umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnej.

W prezentacji wstępnych wyników tegorocznego egzaminu gimnazjalnego zwracają uwagę również spore różnice w średnich wynikach uczniów w zależności od miejsca zamieszkania. Największe rozbieżności w osiągnięciach uczniów ze wsi i małych miasteczek, a tych z dużych miejscowości widać w zakresie matematyki oraz języka angielskiego. W przypadku matematyki gimnazjaliści ze wsi zdobyli średnio 47% punktów, a ci z miast do 20 tys. - 46%. Ich rówieśnicy z miast powyżej 100 tys. mieszkańców uzyskali średnio 54% punktów. Z angielskiego na poziomie podstawowym średni wynik dla mieszkańców wsi wynosi 58%, a dla młodzieży z największych miast - 72%.

MW



poleć znajomemu poleć znajomemu
drukuj drukuj

<<<Powrót

Komentarze
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.












Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl