czwartek 30 października 2014 imieniny Przemysława i Zenobii 1899 - Urodziła się Maria Kuncewiczowa
Do końca roku pozostało: 62 dni
Biologia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Mszaki – rośliny „ziemno-wodne”

Załączniki

Instrukcje do zadań I, II, III i IV.

ZADANIE I
Przeprowadź doświadczenie polegające na zanużeniu w wodzie suchego mchu torfowca. Zaobserwuj zmiany jakie zachodzą w wyglądzie rośliny i uzasadnij czym są spowodowane.

ZADANIE II
Dokonaj obserwacji przy użyciu lupy budowy morfologicznej naturalnego okazu mchu płonnika. Korzystając z rysunku i tekstu z podręcznika ustal z jakich części składa się mech płonnik oraz określ ich związek z życiem na lądzie. Wykonaj rysunek w zeszycie i opisz.

 
Rys. 8.13 wg Podręcznika dla Liceum Ogólnokształcącego kształcenie w zakresie rozszerzonym cz. I t. 1. WSiP 2002.

ZADANIE III
Dokonaj obserwacji mikroskopowej łodyżki mchu płonnika, a następnie wykonaj polecenia:
  1. Rysunek zamieszczony poniżej przedstawia przekrój poprzeczny przez łodyżkę płonnika, wykonaj rysunek w zeszycie i podpisz.
  2. Nazwij elementy budowy anatomicznej oznaczone na rysunku od 1 do 6.
  3. Na czym polega zróżnicowanie komórek widocznych na rysunku A? Podaj cechy charakterystyczne ich budowy i związek z pełnioną funkcją.


Rys. 8.13 wg Podręcznika dla Liceum Ogólnokształcącego kształcenie w zakresie rozszerzonym cz. I t. 1. WSiP 2002

ZADANIE IV
Dokonaj obserwacji mikroskopowej listka mchu płonnika, a następnie wykonaj polecenia:
  1. Nazwij elementy budowy anatomicznej.
  2. Porównaj budowę anatomiczną listka płonnika i torfowca w oparciu o rysunek z podręcznika.
Odpowiedz na pytania korzystając z rysunku przedstawiającego przekrój poprzeczny przez listek płonnika, a następnie wykonaj rysunek w zeszycie i opisz.

 
Rys. 8.13 wg Podręcznika dla Liceum Ogólnokształcącego kształcenie w zakresie rozszerzonym cz. I t. 1. WSiP 2002





Autor: mgr Edyta Korol-Gułaj
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl