poniedziałek 14 października 2019 imieniny Kaliksta i Liwii 1773 - Utworzenie Komisji Edukacji Narodowej
Do końca roku pozostało: 0 dni
Chemia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Wymagania programowe z chemii dla liceum ogólnokształcącego

VI REAKCJE W ROZTWORACH WODNYCH


VI REAKCJE W ROZTWORACH WODNYCH

Wymagania na stopień dopuszczający ( 2 )
Uczeń potrafi:

  1. Rozumie i definiuje pojęcia: dysocjacja jonowa, elektrolit, nieelektrolit, stopień, odczyn roztworu, pH roztworu, reakcja jonowa.
  2. Dokonać klasyfikacji substancji na: elektrolity i nieelektrolity.
  3. Zdefiniować kwasy zasady i sole wg Arrheniusa.
  4. Wymienić roztwory o odczynie obojętnym, kwasowym i zasadowym.
  5. Podać skalę pH.
  6. Określić odczyn na skali pH.
  7. Wymienić rodzaje odczynu roztworu i określić go za pomocą papierka uniwersalnego.

Wymagania na stopień dostateczny ( 3 )
Znajomość zagadnień na ocenę dopuszczającą a ponadto
Uczeń potrafi:

  1. Rozumie i definiuje pojęcia: wskaźnik, stała dysocjacji, reakcje zobojętniania, reakcje hydrolizy, reakcje strąceniowe.
  2. Przedstawić proces zobojętniania w formie cząsteczkowej.
  3. Napisać równania reakcji hydrolizy wybranych soli w formie cząsteczkowej.
  4. Określić odczyn wodnego roztworu soli.
  5. Podać przykłady reakcji związanych z wydzieleniem produktu gazowego.
  6. Podać przykłady elektrolitów słabych i mocnych.
  7. Zapisać równania dysocjacji elektrolitycznej całkowitej kwasów, zasad i soli.
  8. Zinterpretować molowo równanie dysocjacji.
  9. Wyjaśnić pojęcie odczynu roztworu i określić go za pomocą kilku wskaźników.
  10. Zapisać równanie reakcji zobojętniania cząsteczkowo i jonowo

Wymagania na stopień dobry ( 4 )
Znajomość zagadnień na ocenę dostateczną a ponadto
Uczeń potrafi:

  1. Rozróżnić wśród substancji elektrolity.
  2. Na podstawie stopnia dysocjacji określić moc elektrolitów.
  3. Podać rozszerzone definicje kwasów i zasad.
  4. Przedstawić proces zobojętniania w formie cząsteczkowej i jonowej.
  5. Napisać równania reakcji hydrolizy wybranych soli w formie cząsteczkowej i jonowej.
  6. Wykonać obliczenia stechiometryczne dotyczące reakcji zobojętniania: obliczyć stężenie lub objętość kwasu potrzebnego do zobojętniania danej ilości zasady (lub odwrotnie).
  7. Określić odczyn roztworu glebowego za pomocą pH-metru.
  8. Obliczyć stężenie jonów wodorowych w roztworze o danym pH (rachunek uproszczony)
  9. Obliczyć pH roztworu dla danego [H+] i [OH-].
  10. Posługując się tablicą rozpuszczalności otrzymać z różnych substratów nierozpuszczalną sól lub wodorotlenek oraz zapisać w postaci cząsteczkowej.
  11. Wskazać reakcje przebiegające z wydzieleniem produktu gazowego.
  12. Ustalić odczyn roztworu po zmieszaniu substratów w niestechometrycznym stosunku.
  13. Zapisać równania dysocjacji stopniowej.
  14. Pojęcie stałej dysocjacji zastosować w typowych obliczeniach chemicznych.
  15. Oceniać moc elektrolitów na podstawie stałej dysocjacji.
  16. Określić pojęcia: iloczyn jonowy wody i pH roztworu.
  17. Zapisać równania reakcji wytrącania osadów.
  18. Zapisywać proste równania reakcji hydrolizy.

Wymagania na stopień bardzo dobry ( 5 )
Znajomość zagadnień na ocenę dobrą a ponadto
Uczeń potrafi: 

  1. Wykonać trudniejsze obliczenia stechiometryczne dotyczące reakcji zobojętniania: obliczy stężenie lub objętość kwasu potrzebnego do zobojętniania danej ilości zasady (lub odwrotnie).
  2. Zinterpretować reakcje przebiegające z wydzieleniem produktu gazowego.
  3. Obliczyć masę osadu otrzymanego z niestechiometrycznego stosunku.
  4. Dokonywać obliczeń z zastosowaniem stałej dysocjacji i stopnia dysocjacji.
  5. Obliczać pH różnych roztworów.
  6. Otrzymać z roztworów różnych substancji nierozpuszczalny osad wodorotlenku lub soli posługując się tablicą rozpuszczalności.
  7. Przewidzieć odczyn wodnego roztworu soli i napisać równanie reakcji hydrolizy.

Wymagania na stopień celujący ( 6 )
Znajomość zagadnień na ocenę bardzo dobrą a ponadto
Uczeń potrafi:

  1. Stosować zdobytą wiedzę do rozwiązywania problemów i zadań w sytuacjach nietypowych (problemowych).
  2. Zdobyć wiadomości i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania.
  3. Formułować problemy i dokonywać analizy lub syntezy nowych zjawisk
  4. Proponować rozwiązania nietypowe.
  5. Osiągnąć sukcesy w konkursach i olimpiadach chemicznych szczebla wyższego niż szkolny. 
     




Komentarze + Dodaj komentarz
  • ;/, 73 (odpowiedzi: 0)
  • Do kazdego punktu powinni dodac przycisk "rozwin" i powinny byc wszystkie odpowiedzi :D wtedy komus moze przydaloby sie to ;P
  • !!!!, Marcia (odpowiedzi: 0)
  • Tylko strata czasu na kliknięcie na tą stronkę!! Co to wogóle ma być? Pomoc dla nauczycieli czy uczniów? Totalny bezsens i jaki tu związek z chemią?Chyba tylko spis treści tematyki :| Żaal!!
  • super, kleofas (odpowiedzi: 0)
  • tego właśnie szukałem dzięks ;D
  • kot, kot (odpowiedzi: 0)
  • po co mi wymagania, jak nei moge ich spełnic bo tego nei umim? :?
  • żal, ktoś (odpowiedzi: 0)
  • oczywiście Nie ma to czego szukam co kogo obchodzą wymagania edukacyjne?
  • ..., MiSiaLu (odpowiedzi: 0)
  • Szukam informacji "Skład procentowy węglowodorów" mniej więcej po łebkach co i jak.. a trafiłem na to.. racja jaja niezłe, po co mi wiedzieć co na jaką ocenę? Mam gdzieś teraz oceny.. matura za niecałe 3 tygodnie!! ;/
  • co to???!!!!!!!!!;/, cóż to? (odpowiedzi: 0)
  • reklamują tą stronę że niby taka dobra, a tak niczego nie można się nauczyć!!
  • co to ma być!!!, licealistka (odpowiedzi: 0)
  • też myślałam że znajdę tu informacje, których szukam ale gruubo się pomyliłam!!!! co to ma być??!!!
  • ;////////??, kkk (odpowiedzi: 0)
  • no włśnie po cokomuś wymagania edukacyjne??? myślałam że z tej strony się czegoś dowiem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • co to ma być?!!!!, LG94 (odpowiedzi: 1)
  • czy z tej strony można się w ogóle uczyć?! Raczej nie! Tu nie ma nic co mogłoby kogoś zainteresować!!!!!!
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl