wtorek 20 sierpnia 2019 imieniny Bernarda i Sobiesława 1847 - Urodził się Bolesław Prus
Do końca roku pozostało: 0 dni
Chemia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
  • Chemia roztworów wodnych - utrwalenie i podsumowanie wiadomości.
  • Zadania
Chemia roztworów wodnych - utrwalenie i podsumowanie wiadomości

Chemia roztworów wodnych - utrwalenie i podsumowanie wiadomości.

Temat: Chemia roztworów wodnych – utrwalenie i podsumowanie wiadomości.
Scenariusz lekcji z chemii organicznej dla szkół średnich.

Cel ogólny: utrwalenie i podsumowanie wiadomości z zakresu roztworów wodnych.

Cele operacyjne:

  • umiejętność napisania równań reakcji w formie cząsteczkowej i jonowej,
  • umiejętność zaplanowania sposobu wykonania doświadczenia,
  • umiejętność rozwiązania zadania polegającego na obliczeniu Cm roztworu zasady,
  • wykazanie się znajomością podstawowych pojęć z działu (rozwiązywanie krzyżówki),
  • umiejętność korzystania z tab. rozpuszczalności,
  • umiejętność posługiwania się poprawnym językiem chemicznym.

    Metoda nauczania: poglądowo-ćwiczeniowa.

    Środki dydaktyczne:
    - odczynniki (wodne roztwory HCl, FeCl3, H2SO4, CuSO4, NaOH, Ba(NO3)2, Na2SO4, CuCl2, AgNO3, NaCl),
    - sprzęt (tab. rozpuszczalności, probówki, statywy na probówki, układ okresowy).

    Przebieg lekcji:
    1. Sprawy organizacyjne.
    2. Podział uczniów na trzyosobowe zespoły. Każdy zespół dostaje do rozwiązania sześć zadań.
    Zadanie szóste to składający się z trzech pytań zestaw, który grupa losuje na początku lekcji. Pytania do zestawów są propozycjami uczniów, przygotowanymi wcześniej jako praca domowa. Odpowiedzi na poszczególne zadania są udzielane przez zespoły na kartkach i oddawane do oceny. Błędy poprawiane są na bieżąco.
    Na tablicy znajdują się tabele z punktacją i skalą ocen:
  • 22-20 punktów - ocena celująca,
  • 19-17 punktów - ocena bardzo dobra,
  • 16-14 punktów - ocena dobra,
  • 13-11 punktów - ocena dostateczna,
  • 9-8 punktów - ocena dopuszczająca.




  • Autor: Iwona Oborska, doradca metodyczny i nauczyciel chemii w III LO w Kielcach
    Komentarze + Dodaj komentarz
    Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
     
    Nasi partnerzy:
    MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
    Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
    Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
    IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


    Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
    powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
    Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


    Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

    Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
    Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

    Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl