sobota 24 sierpnia 2019 imieniny Bartłomieja i Jerzego 1948 - Urodził się Jean-Michel Jarre
Do końca roku pozostało: 0 dni
Chemia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
  • Przewidywanie kierunku przebiegu reakcji chemicznej
  • Załączniki
Przewidywanie kierunku przebiegu reakcji chemicznej

Przewidywanie kierunku przebiegu reakcji chemicznej

Cele lekcji:

Uczeń powinien wiedzieć:

a) zapamiętać (znać):
    - reguły określające zachowanie się metali i ich jonów w szeregu aktywności metali

b) rozumieć: 
    - istotę procesu redukcji i utleniania
    - pojęcia utleniacz, reduktor, utlenienie, redukcja

c) umieć: 
    - zapisać cząsteczkowe i jonowe równania reakcji metali z solami i kwasami
    - przewidzieć kierunek przebiegu reakcji utleniania i redukcji

PLAN PRACY

I faza wprowadzająca:
  • podział klasy na 6 zespołów
  • rozdanie instrukcji i kart pracy
  • zwrócenie uwagi na przepisy bhp
  • ustalenie czasu na wykonanie zadania
II faza realizacji:
  • praca w grupach zgodnie z instrukcją
  • prezentacja efektów pracy
  • uzupełnienie kart pracy
III faza podsumowująca:
  • ocenienie pracy wykonanej przez grupy
  • podsumowanie i wyciągnięcie końcowych wniosków
  • ewaluacja zajęć


Ocenie podlegać będzie (kryteria oceniania/wymagania):

a) konieczne: 
    - znajomość reguł określających zachowanie się metali i ich jonów w szeregu aktywności metali
    - poprawne wskazanie reduktora, utleniacza, utlenienia i redukcji

b) podstawowe: 
    - wyjaśnianie, na podstawie posiadanej wiedzy, zaprezentowanych wyników doświadczeń

c) rozszerzające: 
    - zapisywanie cząsteczkowo i jonowo odpowiednich równań reakcji

d) dopełniające: 
    - zaproponowanie doświadczeń ilustrujących różnice w aktywności metali

e) wykraczające: 
    - wytłumaczenie zachowania się metali wobec kwasów utleniających i nie utleniających na podstawie
      szeregu aktywności metali





Autor: Elwira Wronisz
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl