wtorek 22 października 2019 imieniny Halki i Przybysławy 1962 - Przemówienie prezydenta Kennedy’ego do narodu
Do końca roku pozostało: 0 dni
Chemia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Wymagania programowe z chemii dla liceum ogólnokształcącego

II REAKCJE CHEMICZNE


II REAKCJE CHEMICZNE

Wymagania na stopień dopuszczający ( 2 )
Uczeń potrafi:

  1. Podać definicje i wzory szybkości reakcji chemicznej i stałej szybkości.
  2. Rozumie i definiuje pojęcia: mol atomów i cząsteczek, liczba Avogadro, masa molowa atomów, masa molowa cząsteczek związku chemicznego, warunki normalne, molowa objętość gazu, reakcja chemiczna, synteza, analiza, wymiana, reakcja egzo- i endoenergetyczna, reakcja szybka, reakcja wolna, katalizator
  3. Rozpoznać typy reakcji chemicznych (synteza, analiza, wymiana).
  4. Dobrać współczynniki danej reakcji chemicznej.
  5. Obliczyć masę molową wskazanej substancji.
  6. Znać definicje prawa Avogadro.

Wymagania na stopień dostateczny ( 3 )
Znajomość zagadnień na ocenę dopuszczającą a ponadto
Uczeń potrafi:

  1. Rozróżniać przemiany fizyczne od reakcji chemicznej.
  2. Opisać objawy reakcji chemicznej.
  3. Wnioskować o przebiegu reakcji chemicznej na podstawie jej symptomów lub zapisu.
  4. Wskazać wpływ różnych czynników na przebieg reakcji chemicznej.
  5. Zapisać proste równania reakcji chemicznych: syntezy, analizy i wymiany oraz wskazać substraty i produkty.
  6. Zinterpretować równanie reakcji z zastosowaniem pojęć: atom i cząsteczka.
  7. Obliczyć ilość atomów w danej ilości moli substancji.
  8. Obliczyć liczbę moli w danej masie substancji.
  9. Obliczyć liczbę moli w danej objętości gazu.
  10. Odczytać równania reakcji chemicznej w opisie makroskopowym (konwencji molowej).
  11. Wykonać proste obliczenia stechiometryczne dotyczące podanej reakcji chemicznej.
  12. Dokonać ilościowej (wagowej, molowej, objętościowej) interpretacji równań reakcji chemicznych wykonując łatwe obliczenia stechiometryczne.

Wymagania na stopień dobry ( 4 )
Znajomość zagadnień na ocenę dostateczną a ponadto
Uczeń potrafi:

  1. Rozróżnić reakcje:
    • egzoenergetyczne i endoenergetyczne
    • szybkie i powolne.
  2. Rozumieć wpływ stężenia reagentów, katalizatora i temperatury na szybkość reakcji chemicznej.
  3. Zapisać równania reakcji chemicznych: syntezy, analizy i wymiany oraz wskazać substraty i produkty.
  4. Napisać równania obserwowanej reakcji lub reakcji chemicznej analogicznej.
  5. Określić liczbę atomów lub cząsteczek w danej masie substancji
  6. Wykonać obliczenia związane z poznanym prawem.
  7. Wykonać trudniejsze obliczenia stechiometryczne dotyczące podanej reakcji chemicznej.
  8. Określić wpływ temperatury, stężenia reagentów, katalizatora na szybkość reakcji chemicznej.
  9. Dokonać ilościowej (wagowej, molowej, objętościowej) interpretacji równań reakcji chemicznych wykonując proste obliczenia stechiometryczne.

Wymagania na stopień bardzo dobry ( 5 )
Znajomość zagadnień na ocenę dobrą a ponadto
Uczeń potrafi:

  1. Dokonać ilościowej (wagowej, molowej, objętościowej) interpretacji równań reakcji chemicznych wykonując trudne obliczenia stechiometryczne.
  2. Powiązać poznane treści z życiem codziennym.

Wymagania na stopień celujący ( 6 )
Znajomość zagadnień na ocenę bardzo dobrą a ponadto
Uczeń potrafi:

  1. Stosować zdobytą wiedzę do rozwiązywania problemów i zadań w sytuacjach nietypowych (problemowych).
  2. Zdobyć wiadomości i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania.
  3. Formułować problemy i dokonywać analizy lub syntezy nowych zjawisk
  4. Proponować rozwiązania nietypowe.
  5. Osiągnąć sukcesy w konkursach i olimpiadach chemicznych szczebla wyższego niż szkolny.  
     




Komentarze + Dodaj komentarz
  • ;/, 73 (odpowiedzi: 0)
  • Do kazdego punktu powinni dodac przycisk "rozwin" i powinny byc wszystkie odpowiedzi :D wtedy komus moze przydaloby sie to ;P
  • !!!!, Marcia (odpowiedzi: 0)
  • Tylko strata czasu na kliknięcie na tą stronkę!! Co to wogóle ma być? Pomoc dla nauczycieli czy uczniów? Totalny bezsens i jaki tu związek z chemią?Chyba tylko spis treści tematyki :| Żaal!!
  • super, kleofas (odpowiedzi: 0)
  • tego właśnie szukałem dzięks ;D
  • kot, kot (odpowiedzi: 0)
  • po co mi wymagania, jak nei moge ich spełnic bo tego nei umim? :?
  • żal, ktoś (odpowiedzi: 0)
  • oczywiście Nie ma to czego szukam co kogo obchodzą wymagania edukacyjne?
  • ..., MiSiaLu (odpowiedzi: 0)
  • Szukam informacji "Skład procentowy węglowodorów" mniej więcej po łebkach co i jak.. a trafiłem na to.. racja jaja niezłe, po co mi wiedzieć co na jaką ocenę? Mam gdzieś teraz oceny.. matura za niecałe 3 tygodnie!! ;/
  • co to???!!!!!!!!!;/, cóż to? (odpowiedzi: 0)
  • reklamują tą stronę że niby taka dobra, a tak niczego nie można się nauczyć!!
  • co to ma być!!!, licealistka (odpowiedzi: 0)
  • też myślałam że znajdę tu informacje, których szukam ale gruubo się pomyliłam!!!! co to ma być??!!!
  • ;////////??, kkk (odpowiedzi: 0)
  • no włśnie po cokomuś wymagania edukacyjne??? myślałam że z tej strony się czegoś dowiem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • co to ma być?!!!!, LG94 (odpowiedzi: 1)
  • czy z tej strony można się w ogóle uczyć?! Raczej nie! Tu nie ma nic co mogłoby kogoś zainteresować!!!!!!
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl