wtorek 11 grudnia 2018 imieniny Damazego i Waldemara 1990 - Nowy prezydent
Do końca roku pozostało: 0 dni
Chemia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Egzamin klasyfikacyjny z chemii dla klasy III

Zagadnienia na egzamin klasyfikacyjny z chemii - klasa III

Uczeń: 

  • zna budowę poznanych kwasów,
  • zna najważniejsze właściwości kwasów: HCl, H2SO4, HNO3, H2CO3,,
  • zna budowę cząsteczek ww. kwasów,
  • umie podzielić kwasy na tlenowe i beztlenowe,
  • umie nazwać wodorotlenki, zna budowę cząsteczek wodorotlenków,
  • zna właściwości wodorotlenków: NaOH, Ca(OH)2, KOH,
  • umie odróżnić kwasy od wodorotlenków za pomocą wskaźników,
  • wyjaśnia konieczność zachowania ostrożności podczas posługiwania się substancjami  o właściwościach żrących.
  • dobiera substraty w reakcji powstawania kwasu tlenowego,
  • wyznacza wartościowość reszty kwasowej na podstawie wzoru,
  • oblicza wartościowość metalu w cząsteczce wodorotlenku,
  • zapisuje wzory strukturalne kwasów i wodorotlenków,
  • zapisuje równania reakcji otrzymywania kwasów i wodorotlenków: metal + woda,
    tlenek metalu + woda,
  • odczytuje równania reakcji otrzymywania kwasów i wodorotlenków.
  • zna wzory i nazwy poznanych kwasów i wodorotlenków,
  • zna barwy wskaźników w podanych roztworach,
  • podaje pH roztworów,
  • nazywa sole według podanego wzoru,
  • otrzymuje sole metodą (potrafi poprawnie zapisać równanie reakcji):
    a) zobojętniania,
    b) metal + kwas,
    c) tlenek metalu + kwas,
    d) metal + niemetal,
    e) mieszania roztworów
  • zna właściwości i zastosowanie soli: sól kuchenna, gips, kreda, węglan wapnia
  • przedstawia wzór soli na podstawie nazwy,
  • wskazuje resztę kwasową,
  • przewiduje na podstawie tablicy rozpuszczalności, czy wytrąci się osad w reakcji zmieszania odpowiednich substancji (soli, wodorotlenków)
  • zna tworzywa mineralne, ich właściwości i zastosowanie (skały wapienne, gips, dwutlenek krzemu, metale i ich stopy)
  • potrafi podać definicje następujących zagadnień: kwas, sól, zasada, wodorotlenek, bezwodnik kwasowy, wskaźnik, jon, dysocjacja elektrolityczna, pH roztworu, reakcja zobojętniania, reakcja strąceniowa, elektrolit, nieelektrolit.




Autor: Wiesława Wołoszyn-Oczadły
Komentarze + Dodaj komentarz
  • egzamin klasyfikacyjny, też nauczyciel (odpowiedzi: 0)
  • Zakres materiału dotyczy klasy II, a nie III. Klasa III to chemia organiczna.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl