poniedziałek 26 października 2020 imieniny Ewarysta i Lucjana 1930 - Początek procesu brzeskiego
Do końca roku pozostało: 0 dni
Chemia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Typy reakcji chemicznych

Podział czynności nauczyciela i uczniów

Podział czynności nauczyciela i uczniów.

Lp. Czynności nauczyciela Czynności uczniów czas
[min.]
1. Powitanie uczniów (przybyłych gości), sprawdzenie poprawności działania programów multimedialnych, rozdanie kart pracy ucznia. Uczniowie sprawdzają, czy są przygotowani do zajęć. 2
2. Prowadzenie pogadanki:
- czym zajmuje się chemia?
- co nazywamy przemianą chemiczną (przykłady z lekcji i życia codziennego)?
- czy rozpuszczanie cukru w szklance z herbatą to też pewna przemiana i czy jest to przemiana chemiczna?
- w ujęciu makroskopowym wiemy, co to jest przemiana chemiczna, a na czym polega reakcja chemiczna w świecie najmniejszych elementów substancji (drobin)?
- jakie znamy typy reakcji chemicznych?
Podsumowanie pogadanki:
- co to jest przemiana chemiczna?
- typy reakcji (zapisać na tablicy).
Można wykorzystać program multimedialny.
Odpowiadają na pytania, przypominając sobie wiadomości z lekcji chemii i fizyki, korzystają ze słownika komputerowego, uzupełniają zdania w kartach pracy.











Słownik - wybieramy: reakcja chemiczna, reakcja łączenia (syntezy), rozkładu (analizy), wymiany.
8
3. Reakcje syntezy (łączenia).
Reakcje analizy (rozkładu) - poznanie tlenku rtęci, substancji trującej.
Reakcje wymiany - modelowanie komputerowe reakcji magnezu z parą wodną uzmysławia uczniom istotę reakcji chemicznej: liczba atomów biorących udział w przemianie nie ulega zmianie, wiązania chemiczne między pewnymi atomami ulegają rozerwaniu, tworzą się nowe wiązania (cząsteczki nowych związków chemicznych).
Zapis obserwacji i wyciągnie wniosków - korzystanie z programu według karty pracy ucznia.


menu główne/lekcje/atomy i cząsteczki/ typy wiązań chemicznych lub przejście z odpowiedniego hasła słownika chemicznego (kliknięcie na wiecej informacji)
menu główne/ćwiczenia/zadania/zadanie 23.
20
4. Podsumowanie wiadomości, ich utrwalenie i sprawdzenie. Praca według karty pracy ucznia, ocena według przyjętej przez nauczyciela skali procentowej. 15
5. Zakończenie zajęć. Ogólna ocena pracy i zaangażowania uczniów.  




Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl