niedziela 25 sierpnia 2019 imieniny Ludwika i Luizy 1900 - Zmarł Friedrich Nietzsche
Do końca roku pozostało: 0 dni
Chemia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Opinie

Opinia autora

Opinie nt. Wymagań programowych dla liceum ogólnokształcącego z chemii, stosowanych w Liceum Ogólnoksztacącym im. A. Mickiewicza w Kleczewie.

Wprowadzona do szkół nowa reforma stanowi dla wszystkich pewną zagadkę: czy powiedzie się, a przede wszystkim czy jest to dobre rozwiązanie dla uczniów. Opracowane wymagania programowe, a przy tym system oceniania, zostały przez uczniów przyjęte optymistycznie. Stanowi to w pracy i działalności ucznia w szkole pewne novum, ale jest też bodźcem do nauki. Uczeń wie, co go czeka, i może się do tego przygotować. Ma ustawioną poprzeczkę i sam musi zdecydować, czy ją przeskoczy. Na pewno są jednostki, którym po tylu latach nauki trudno przestawić się na inny system, ale mają na to czas.

Wprowadzone wymagania programowe stanowią też część wychowawczą. Uczeń staje się „bardziej dorosły”, bo sam musi decydować o swoich założeniach. Uczy się w ten sposób planowania własnego procesu uczenia się, czyli bierze za niego współodpowiedzialność.

Nowy system oceniania umożliwia uczniom:

  • zorientowanie się, czego wymaga się od nich i co powinni zrobić, by uzyskać określoną ocenę, a także jak postępować, aby poprawić swoje wyniki;
  • aktywne uczestniczenie w procesie oceniania (samoocena);
  • dokonywanie stałej refleksji nad własnym procesem uczenia się;
  • ocenianie tego, co dla danego przedmiotu lub zagadnienia jest istotne, a nie tego, co łatwo ocenić.

Ocenianie pełni też rolę motywującą uczniów do dalszej nauki: dostarcza uczniowi konkretnych informacji na temat tego, co umie, a co powinien poprawić, a także wspiera go, gdyż rozpoczyna się od tego, co uczeń robi dobrze.


Jolanta Kamińska, autorka PSO
Listopad 2000r.
Wyślij swoją opinię
(koniecznie wypełnij wszystkie pola formularza)
 
Twoja opinia:
Imię i nazwisko:
Twój e-mail:





Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl