wtorek 19 listopada 2019 imieniny Elżbiety i Seweryna 1942 - Zmarł Bruno Schulz
Do końca roku pozostało: 0 dni
Chemia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Wymagania programowe z chemii dla liceum ogólnokształcącego

VIII ELEKTROCHEMIA


VIII ELEKTROCHEMIA

Wymagania na stopień dopuszczający ( 2 )
Uczeń potrafi:

  1. Rozumie i definiuje pojęcia: szereg aktywności metali.
  2. W szeregu aktywności metali wskazać kierunek zmiany (zmniejszenie lub zwiększenie) reaktywności metali.
  3. O kreślić co to jest ogniwo galwaniczne oraz podać przykład ogniwa z życia codziennego.
  4. Wymienić główne elementy ogniwa Volty.
  5. Wskazać skutki korozji w życiu codziennym

Wymagania na stopień dostateczny ( 3 )
Znajomość zagadnień na ocenę dopuszczającą a ponadto
Uczeń potrafi:

  1. Wykorzystując szereg aktywności metali, napisać jonowe równanie reakcji metali leżących w tym szeregu przed wodorem z kwasami.
  2. Zapisać schematycznie ogniwo Volty i Daniella oraz wskazać biegun dodatni i ujemny tych ogniw na podstawie podanych wartości potencjałów standardowych elektrod.
  3. Napisać równania reakcji Cu z rozcieńczonym i stężonym kwasem azotowym (V) i siarkowym (VI).

Wymagania na stopień dobry ( 4 )
Znajomość zagadnień na ocenę dostateczną a ponadto
Uczeń potrafi:

  1. Na podstawie szeregu aktywności metali przewidzieć produkty reakcji metali z roztworami kwasów i soli oraz zapisać jonowe równania chemiczne tych reakcji.
  2. Rozumie pojęcia:
    • potencjał półogniwa
    • potencjał standardowy
    • SEMKorzystając z szeregu napięciowego elektrod metalicznych określić:
    • budowę dowolnego ogniwa galwanicznego
    • zapisać równania reakcji zachodzących na odpowiednich elektrodach
    • Obliczyć SEM ogniwa z zastosowaniem wzoru Nersta.

Wymagania na stopień bardzo dobry ( 5 )
Znajomość zagadnień na ocenę dobrą a ponadto
Uczeń potrafi:

  1. Na podstawie szeregu aktywności metali przewidzieć produkty reakcji metali z roztworami kwasów i soli oraz zapisać jonowe równania chemiczne tych reakcji.
  2. Na podstawie jonowych równań uszeregować metale wg ich właściwości redukujących (rosnących lub malejących).
  3. Doświadczalnie porównać reaktywność chemiczną dwóch różnych metali (zaprojektować doświadczenie, wykonać je i wyciągnąć wnioski).
  4. Dla dowolnego ogniwa obliczyć wartość pracy, jaką może wykonać układ reagujący.
  5. Rozwiązywać zadania dotyczące przemian zachodzących w ogniwach

Wymagania na stopień celujący ( 6 )
Znajomość zagadnień na ocenę bardzo dobrą a ponadto
Uczeń potrafi:

  1. Stosować zdobytą wiedzę do rozwiązywania problemów i zadań w sytuacjach nietypowych (problemowych).
  2. Zdobyć wiadomości i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania
  3. Formułować problemy i dokonywać analizy lub syntezy nowych zjawisk.
  4. Proponować rozwiązania nietypowe.
  5. Osiągnąć sukcesy w konkursach i olimpiadach chemicznych szczebla wyższego niż szkolny. 
     




Komentarze + Dodaj komentarz
  • ;/, 73 (odpowiedzi: 0)
  • Do kazdego punktu powinni dodac przycisk "rozwin" i powinny byc wszystkie odpowiedzi :D wtedy komus moze przydaloby sie to ;P
  • !!!!, Marcia (odpowiedzi: 0)
  • Tylko strata czasu na kliknięcie na tą stronkę!! Co to wogóle ma być? Pomoc dla nauczycieli czy uczniów? Totalny bezsens i jaki tu związek z chemią?Chyba tylko spis treści tematyki :| Żaal!!
  • super, kleofas (odpowiedzi: 0)
  • tego właśnie szukałem dzięks ;D
  • kot, kot (odpowiedzi: 0)
  • po co mi wymagania, jak nei moge ich spełnic bo tego nei umim? :?
  • żal, ktoś (odpowiedzi: 0)
  • oczywiście Nie ma to czego szukam co kogo obchodzą wymagania edukacyjne?
  • ..., MiSiaLu (odpowiedzi: 0)
  • Szukam informacji "Skład procentowy węglowodorów" mniej więcej po łebkach co i jak.. a trafiłem na to.. racja jaja niezłe, po co mi wiedzieć co na jaką ocenę? Mam gdzieś teraz oceny.. matura za niecałe 3 tygodnie!! ;/
  • co to???!!!!!!!!!;/, cóż to? (odpowiedzi: 0)
  • reklamują tą stronę że niby taka dobra, a tak niczego nie można się nauczyć!!
  • co to ma być!!!, licealistka (odpowiedzi: 0)
  • też myślałam że znajdę tu informacje, których szukam ale gruubo się pomyliłam!!!! co to ma być??!!!
  • ;////////??, kkk (odpowiedzi: 0)
  • no włśnie po cokomuś wymagania edukacyjne??? myślałam że z tej strony się czegoś dowiem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • co to ma być?!!!!, LG94 (odpowiedzi: 1)
  • czy z tej strony można się w ogóle uczyć?! Raczej nie! Tu nie ma nic co mogłoby kogoś zainteresować!!!!!!
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl