poniedziałek 10 grudnia 2018 imieniny Daniela i Julii 1948 - Przyjęcie Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka
Do końca roku pozostało: 0 dni
Chemia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Badanie właściwości fenolu

Cele i metody

Konspekt lekcji z chemii
dla klasy II LO o profilu podstawowym
(2 godz. lekcyjne w pracowni internetowej).

Cele ogólne:
  1. poznanie definicji, budowy i nazewnictwa fenoli,
  2. poznanie właściwości fizycznych i chemicznych fenolu,
  3. doskonalenie umiejętności modelowania,
  4. doskonalenie umiejętności postrzegania i porównywania,
  5. wdrażanie do samodzielnej pracy z komputerem i aktywnego korzystania z Internetu.
Cele szczegółowe:
  1. znajomość definicji fenoli,
  2. znajomość ogólnego wzoru fenoli,
  3. umiejętność zapisania wzoru sumarycznego i strukturalnego fenolu,
  4. umiejętność zbudowania modelu kulkowego fenolu,
  5. znajomość właściwości fizycznych fenolu,
  6. znajomość właściwości chemicznych fenolu,
  7. umiejętność zapisania reakcji charakterystycznych dla fenolu,
  8. umiejętność wyjaśnienia, jak obecność pierścienia aromatycznego w cząsteczce fenolu wpływa na właściwości grupy –OH,
  9. umiejętność wyjaśnienia, jak obecność grupy –OH w cząsteczce fenolu wpływa na właściwości pierścienia aromatycznego,
  10. rozumienie, dlaczego fenole stanowią grupę związków organicznych nie zaliczaną do alkoholi,
  11. znajomość przepisów bhp dotyczących pracy z fenolem,
  12. umiejętność dostrzegania symptomów reakcji chemicznych,
  13. umiejętność dokonywania obserwacji i używania właściwego języka do formułowaniu wniosków,
  14. umiejętność wyszukiwania w Internecie informacji na dany temat.
Metody nauczania:
  1. główna (praktyczna):
    – praca z komputerem,
    – konstruowanie modeli,
  2. wspomagająca (słowna):
    – pogadanka,
    – dyskusja.
Środki dydaktyczne:
  1. komputer podłączony do Internetu,
  2. lekcja chemii on-line (eduseek.ids.pl/przedmioty/chemia),
  3. modele kulkowe związków chemicznych.




Autor: ALICJA KOSAKOWSKA
nauczyciel chemii w ZSO i XVI LO w Bydgoszczy

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl