piątek 30 października 2020 imieniny Przemysława i Zenobii 1899 - Urodziła się Maria Kuncewiczowa
Do końca roku pozostało: 0 dni
Etyka/religia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Jestem człowiekiem

Przebieg lekcji

PRZEBIEG LEKCJI

  1. Uczniowie sami dokonują podziału na grupy. Można zasugerować,
    aby w zespołach znalazły się osoby, które mało się znają.
  2. Wyjaśnienie ćwiczenia - cel powinien pozostać niespodzianką, którą uczniowie odkrywać będą podczas pracy.
  3. Każda grupa maluje na swoim arkuszu papieru kwiatek (tyle płatków ilu członków grupy, środkowe kółko takiej samej wielkości jak płatki). Każdy uczestnik podpisuje się w swoim płatku.
  4. W czasie 20 minut uczniowie starają się znaleźć jak najwięcej indywidualnych cech (np. noszę okulary, nie cierpię zupy pomidorowej, należę do grupy oazowej, itd.), i wpisują je do swojego płatka. Można wpisać tylko te cechy, których nikt inny nie ma. Wszystkie cechy, które dotyczą wszystkich członków grupy, wpisują do środkowego koła.
    Uwaga! katecheta powinien czuwać i w miarę potrzeby pomagać uczniom nieśmiałym lub zamkniętym w sobie, aby nie pozostał nikt z pustym płatkiem.
  5. Na podstawie cech wspólnych każdy zespół przyjmuje jakąś nazwę, którą wpisuje obok kwiatka.
  6. Po wyeksponowaniu arkuszy następuje podsumowanie pracy zespołów. Należy zwrócić uwagę na fakt, że mimo pewnych cech wspólnych, jesteśmy jednak inni, oryginalni.
    Uwaga! Jeśli istnieje taka możliwość dobrze byłoby, aby plakaty pozostawały wyeksponowane przez jakiś czas. Pozwoli to każdemu uczestnikowi zajęć określić siebie wobec grupy, pozwoli także lepiej poznać kolegów.
  7. Na zakończenie katecheta powinien przypomnieć znaną uczniom prawdę ewangeliczną, że Jezus Chrystus podchodził z jednakową miłością do każdego człowieka, dostrzegał jego zalety i leczył ułomności (celnik Zacheusz,
    łotr na krzyżu). Każdy człowiek może obdarować czymś drugiego, trzeba tylko chcieć zobaczyć w sobie to wszystko, co można dać.

Zapis do zeszytu
Każdy uczeń zapisuje pod tematem swoje oryginalne cechy





Autor: Maria Tuchowska
Komentarze + Dodaj komentarz
  • ktos.,  njky (odpowiedzi: 0)
  • ktos niechce biec
  • niekce iść, mateusz kapla (odpowiedzi: 0)
  • ktoś niekce iść
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl