środa 19 czerwca 2019 imieniny Gerwazego i Protazego 1623 - Urodził się Blaise Pascal
Do końca roku pozostało: 0 dni
Etyka/religia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Miłosierdzie Pana ogarnia wszystkie jego dzieła

Przebieg zajęć

1. Wprowadzenie
- Modlitwa prowadzona przez dzieci
- Rozmowa wprowadzająca
- Czytanie tekstu biblijnego Łk 19 1-10

2. Rozwinięcie tematu
Scenka improwizowana dotycząca przeczytanego tekstu biblijnego

Katecheta może sam czytać scenkę lub poprosić o pomoc ucznia dobrze czytającego, który będzie spełniał rolę narratora.
Katecheta wybiera dzieci do poszczególnych roli i wręcza im rekwizyty.
Scenka odgrywa bardzo ważną rolę w całej katechezie. Jest obrazem, który poprzez modelowanie przez katechetę da obraz problemu, który poruszamy. Czy chcę się dzielić, czy chcę być bezinteresowny?

- omówienie poprzez dialog
- wypracowanie i rozważenie znaczenia słowa "miłosierdzie" i "bezinteresowność"
- nawiązanie do naszego życia

Dzieci podają sytuacje, w których możemy mówić o potrzebie miłosierdzia. Staramy się tak pokierować rozmową, aby przedstawione sytuacje dotyczyły naszych osobiście przeżytych wydarzeń. Zawsze łatwiej jest oceniać innych. Katecheza ma wzbudzić w uczniach wrażliwość własnego sumienia na potrzebie niesienia pomocy przebaczania, życzliwości. Pragniemy wzbudzić w dzieciach chęć stosowania miłosiernych postaw i uświadomić, że życie to nie tylko obowiązki, które jestem zobowiązany wypełniać, ale także postawy bezinteresownej miłości bliźnich.

3. Praca uczniów
Dzieci wykonują z bloku kolorowe medaliony, wpisują na medalionach postawy, cechy związane z miłosierdziem. Każdy wybiera cechę odpowiednią dla siebie, którą zapamiętał z rozmowy, którą chciałby mieć itd. Katecheta pomaga zaczepić medaliony dzieciom np. taśmą dwustronną na ubrankach.
Wszyscy stają w kole czytają napisy widniejące na medalionach.

4. Podsumowanie
Każdy z nas jest posłany do drugiego człowieka, po to:
(uczeń czyta poniższy tekst)

Byśmy siali miłość tam, gdzie panuje nienawiść,
Wybaczenie tam, gdzie panuje krzywda,
Jedność tam, gdzie panuje zwątpienie,
Nadzieję tam, gdzie panuje rozpacz,
Światło tam, gdzie panuje mrok,
Radość tam, gdzie panuje smutek.

Gdy będziemy okazywać miłosierdzie innym,
gdy będziemy współdziałać w prowadzeniu innych do prawdy o Bożym miłosierdziu,
sami go dostąpimy.
Dając otrzymujemy,
wybaczając zyskujemy przebaczenie,
a umierając rodzimy się do życia wiecznego.

Śpiewamy piosenkę "Drugi brzeg".

5. Modlitwa prowadzona przez dzieci





Autor: Iwona Czora
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl