niedziela 29 marca 2020 imieniny Bertolda i Wiktoryny 1937 - Zmarł Karol Szymanowski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Etyka/religia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Stwórcze działanie Boga w świecie

Przebieg zajęć

1. Modlitwa

2. Określenie celu pracy, organizacja zajęć, rozplanowanie stanowisk

3. Wprowadzenie w temat

4. Praca w zespołach

ZADANIA DLA GRUP

Grupa I

Przeczytaj uważnie perykopę z „Księgi Mądrości" (Mdr 13,5) i zastanów się dlaczego: Z wielkości i piękna stworzeń poznajemy przez podobieństwo ich Stwórcę. Wasze odpowiedzi potwierdźcie odpowiednimi wyszukanymi fragmentami ze świata biologii (i nie tylko).

Czas pracy 20 minut

Grupa II

Odszukajcie w encyklopedii (Fascynujący świat biologii) ślady Boga. Jaki widzicie związek człowieka obcującego z naturą (przyrodą)?

Swoje odpowiedzi udokumentujcie nowinkami z encyklopedii świata biologii.

Czas pracy 20 minut

Grupa III

Przeczytajcie uważnie tekst z Katechizmu Kościoła Katolickiego nr 283, a następnie przedyskutujcie i wspólnie ustalcie, jakie przesłanie przekazalibyście współczesnemu człowiekowi.

Spróbujcie znaleźć odpowiedź na następujące pytania:

  • Co pomaga nam odkryć wielkość Stwórcy?
  • Kto jest sprawcą dzieła stworzenia?
  • Dlaczego Bóg obdarza ludzi rozumem i mądrością?
  • Do czego skłaniają nas i do czego powinny służyć odkrycia naukowe?

Odpowiedzi potwierdźcie ciekawymi nowinkami i odkryciami naukowymi ze świata fizyki i chemii (i nie tylko).

Czas pracy 20 minut

Grupa IV

Odszukajcie w Piśmie Świętym perykopę z Księgi Mądrości (Mdr 11, 21-26) i odpowiedzcie na następujące pytania:

  • Jaki jest stosunek Boga do rzeczy stworzonych?
  • Dlaczego Bóg kocza rzeczy stworzone?
  • Dlaczego autor Księgi Mądrości nazywa Boga Miłośnikiem życia?

Ciekawe spostrzeżenia uargumentujcie nowinkami z Wielkiej Multimedialnej Encyklopedii Nauki z wybranej przez siebie dziedziny nauki.

Czas pracy 20 minut

Powodzenia w pracy.

Wasz katecheta

5. Prezentacja pracy

6. Refleksja:

  • Czego nauczyłem się na dzisiejszej lekcji?
  • Co sprawiło mi trudności?
  • Co przyniosło zadowolenie?

7. Notatka

8. Modlitwa





Autor: Dariusz Gwiazda
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl