Scenariusz lekcji geografii dla klasy II gimnazjum
Z jakimi problemami spotykają się mieszkańcy Indii?
- Cele semioperacyjne
- Uczeń zna:
- położenie geograficzne kraju,
- nazwy państw graniczących,
- środowisko i klimat,
- najważniejsze problemy społeczne ludzi.
- Uczeń rozumie:
- teorię wyjaśniającą przyczyny takiego rozwoju gospodarczego,
- wpływ religii i kast społecznych na życie ludzi,
- na czym polegała „zielona rewolucja”.
- Uczeń umie:
- wymienić podstawowe problemy przyrodnicze z jakimi boryka się kraj,
- wskazać na mapie państwa graniczące,
- wymienić ważniejsze surowce mineralne i miasta,
- odczytywać treści map.
- Uczeń potrafi:
- analizować podane dane statystyczne,
- uzasadnić poprzez syntezę poznanych informacji problemy z jakimi spotykają się mieszkańcy kraju,
- omówić produkcję rolną i przemysłową.
- Metody: metaplan, praca z tekstem i mapą, opis klasyfikujący.
- Formy: praca w grupach.
- Środki dydaktyczne: mapa fizyczna Azji, atlasy geograficzne, arkusze szarego papieru,
kolorowe karteczki, flamastry, taśma samoprzylepna.