Materiały przygotowane w ramach I etapu konkursu internetowego organizowanego przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska.
Klasa: 2 liceum profilowanego.
Opis: Jest to krótka charakterystyka współczesnej gospodarki energetycznej na świecie.
Cele:
- Uczeń wyszukuje powiązania: energetyka - gospodarka.
- Uczeń wymienia odnawialne i nieodnawialne źródła energii.
- Uczeń podaje argumenty świadczące o potrzebie budowy elektrowni korzystających zalternatywnych źródeł energii.
- Uczeń charakteryzuje strukturę produkcji energii na świecie oraz zmiany w niej zachodzące.
Słowa kluczowe:
energetyka, struktura produkcji energii, surowce energetyczne odnawialne, surowce energetyczne nieodnawialne.
Typowa lekcja poglądowa - uczeń utrwala na niej zagadnienia związane z energetyką. Przy poruszaniu zagadnień związanych ze źródłami energii i ich podziałem nauczyciel może zastosować pracę w grupach lub zespołową, w której uczniowie samodzielnie dokonają tego podziału, a następnie samodzielnie uzasadnią swój wybór. Poza tym uczniowie analizując struktury produkcji energii uczą się wyciągania wniosków z danych statystycznych (przedstawionych w formie diagramów lub danych statystycznych).