czwartek 27 czerwca 2019 imieniny Maryli i Władysława 1952 - Urodził się Bogusław Linda
Do końca roku pozostało: 0 dni
Historia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
  • Historia i wiedza o społeczeństwie
Zasadnicza Szkoła Zawodowa

Historia i wiedza o społeczeństwie

ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA
HISTORIA I WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

Cele edukacyjne

  1. Strukturalizacja wiedzy oraz umiejętności zdobytych w toku wcześniejszej edukacji historycznej, celem lepszego rozumienia powiązań między przeszłością, teraźniejszością i przyszłością.
  2. Przygotowanie do udziału w życiu społecznym, kształtowanie szacunku dla własnego państwa, postawy zrozumienia i tolerancji wobec innych kultur, obyczajów i przekonań.

Zadania szkoły

  1. Rozwijanie umiejętności systematyzowania wiedzy w logiczne ciągi związków i zależności miedzy poszczególnymi wydarzeniami historycznymi i społecznymi.
  2. Umożliwienie uczniom dostępu do różnorodnych źródeł informacji o przeszłości i współczesności oraz samodzielnego zdobywania wiedzy i umiejętności.
  3. Stwarzanie możliwości wymiany poglądów i ocen wydarzeń historycznych i społecznych, wybitnych postaci i ich działalności.
  4. Pomoc w rozpoznawaniu obywatelskich praw i obowiązków, ukazywanie praktycznych zastosowań zasad i procedur demokratycznych.

Treści nauczania

  1. Państwo jako forma zorganizowania społeczeństwa. Państwo polskie na tle Europy i jego przemiany. Procesy integracyjne z Unią Europejską.
  2. Obywatel a władza w państwie: patrymonialnym, stanowym, absolutystycznym, konstytucyjnym, totalitarnym, autorytarnym i demokratycznym.
  3. Przemiany form gospodarowania od czasów najdawniejszych do współczesności. Rozwój kultury materialnej i techniki.
  4. Przemiany w strukturze społeczeństwa, w powiązaniu z przemianami w sferze polityki i gospodarki.

Osiągnięcia

  1. Rozumienie problemu ciągłości i przemian w historii i historycznych źródeł współczesności.
  2. Formułowanie i uzasadnianie opinii na temat zjawisk i wydarzeń społecznych z wykorzystaniem wiedzy i umiejętności historycznych.
  3. Rozumienie znaczenia państwa w życiu społecznym i potrzeby przestrzegania zasad życia społecznego.
  4. Znajomość fundamentalnych zasad demokracji oraz form uczestnictwa obywateli w życiu publicznym.
  5. Dostrzeganie związków między różnymi formami aktywności człowieka: gospodarczą, polityczną, społeczną i kulturową.




Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl