niedziela 16 czerwca 2019 imieniny Aliny i Benona 1963 - Walentyna Tiereszkowa - pierwsza kobieta w kosmosie
Do końca roku pozostało: 0 dni
Historia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
  • Mahomet
Mahomet

Mahomet

Temat: Mahomet - prorok Allacha
Hasło programowe: Islam
Poziom: I klasa gimnazjum
Autor: Edyta Kramarczyk

CELE
Po zakończonej lekcji, uczeń potrafi:

  • wyjaśnić pojęcia: islam, Allach, muzułmanin, Koran, meczet, minaret, kalifat, państwo teokratyczne;
  • wskazać na mapie terytorium Arabów;
  • wymienić główne dokonania Mahometa;
  • wymienić główne zasady islamu;
  • ocenić postać Mahometa.

METODY

  • Wywiad historyczny
  • Praca pod kierunkiem
  • Elementy wykładu

CZAS: 1 godzina lekcyjna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE

  • Mapa ścienna przedstawiająca Półwysep Arabski
  • Fragment Koranu
  • Ilustracje i zdjęcia przedstawiające świątynię Al-Kaaba w Mekce, modlących się muzułmanów, meczet, minaret, strój muzułmanina

LEKTURA DODATKOWA

  • Koran, tłum. Z arab. J. Bielawski, Warszawa 1986
  • T. Manteuffel, Historia powszechna średniowiecza, Warszawa 1968
  • Ph. K. Hitti, Dzieje Arabów, Warszawa 1969

PRZEBIEG LEKCJI
1. Uczniowie przygotowują na lekcję wiadomości o życiu Mahometa i zasadach islamu. Tydzień wcześniej nauczyciel wyznacza ucznia, który wcieli się w postać Mahometa, i udziela mu odpowiednich wskazówek.
2. Lekcja rozpoczyna się od zapoznania uczniów z geograficznym położeniem Arabii (7 min).
3. Następnie jeden z wybranych wcześniej uczniów wciela się w postać Mahometa, pozostali pełnią rolę dziennikarzy. Lekcja przypomina konferencję prasową, na której dziennikarze zadają Mahometowi pytania dotyczące jego życia, działalności oraz głoszonej przez niego nauki. Uczniowie opierają się na zgromadzonych fragmentach literatury i ilustracjach (25 min).
4. Podsumowaniem lekcji będzie wspólne wyciąganie wniosków pod kierunkiem nauczyciela (5 min).
5. Nauczyciel ocenia następnie najbardziej zaangażowane osoby (3 min).
6. Pracą domową będzie krótka relacja z odbytej konferencji z Mahometem (2 min).





Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl