czwartek 27 czerwca 2019 imieniny Maryli i Władysława 1952 - Urodził się Bogusław Linda
Do końca roku pozostało: 0 dni
Historia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Gliniana cywilizacja – dzieje Babilonu

Wstęp

Treści:

1. Hammurabi - twórcą państwa babilońskiego.

2. Kodeks Hammurabiego - najstarszym kodeksem świata pochodzącym z XVIII wieku p.n.e.

3. Podbój Mezopotamii przez Asyrię.

4. Świetność Babilonu za króla Nabuchodonozora II w VI wieku p.n.e.

5. Wierzenia Babilończyków.

6. Wiedza i osiągnięcia Babilończyków.

Cele operacyjne:

Uczeń potrafi:

  • wcielając się w postać sędziego z czasów króla Hammurabiego wydać wyroki zgodne z postanowieniami kodeksu
  • dokonać obliczenia wieku najstarszego kodeksu świata wspomagając się linią chronologiczną
  • scharakteryzować rządy absolutne Hammurabiego
  • omówić na konkretnych przykładach , na czym polegała zasada „oko za oko, ząb za ząb"
  • wymienić bogów starożytnych Babilończyków
  • zaprezentować na podstawie ilustracji  najświetniejsze budowle Babilonu, w tym wiszące ogrody Semiramidy uznane za jeden z 7 cudów świata
  • wskazać na mapie Babilon, określić jego położenie geograficzne, podać dzisiejszą nazwę tego miasta i państwo, na terenie którego obecnie się znajduje
  • przedstawić w formie tabeli na podstawie tekstu z podręcznika najważniejsze osiągnięcia Babilończyków
  • wyjaśnić pojęcie „kodeks"

Środki metodyczne:

fragmenty Kodeksu Hammurabiego (Załącznik nr 1), podręcznik Grzegorza Wojciechowskiego dla klasy I gimnazjum „Razem przez wieki", wykaz przestępstw dla sędziego (Załącznik nr 2), linia chronologiczna, mapa Mezopotamii i współczesne mapki Iraku, ilustracje, tabela osiągnięć

Metody:

praca z tekstem źródłowym, tekstem podręcznika, linią chronologiczną, mapą, ilustracjami, obliczanie upływu czasu, opowiadanie nauczyciela, zabawa w sędziego.




Autor: Zofia Tasarek
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl