czwartek 27 czerwca 2019 imieniny Maryli i Władysława 1952 - Urodził się Bogusław Linda
Do końca roku pozostało: 0 dni
Historia
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Nasz wiek XX

Wstęp

Cel ogólny
Podsumowanie i utrwalenie wiadomości o wydarzeniach politycznych i osiągnięciach  2. połowy XX wieku w Polsce i na świecie.

Cele szczegółowe w języku ucznia:
  • będziecie potrafili wymienić najważniejsze osiągnięcia w dziedzinie gospodarki i polityki III RP,
  • będziecie potrafili wymienić najważniejsze osiągnięcia i odkrycia w dziedzinie nauki, techniki i życia społecznego
  • będziecie umieli wymienić najważniejsze wydarzenia polityczne 2. połowy XX w.
  • dokonacie hierarchizacji poznanych osiągnięć i wydarzeń
  • będziecie potrafili uzasadnić znaczenie wydarzeń i osiągnięć uznanych przez was za najważniejsze dla historii 2 połowie XX w.

Oczekuję, że po lekcji uczniowie:

  • wymienią wydarzenia i osiągnięcia minionego wieku,
  • w wyniku dyskusji ustalą, które z tych wydarzeń i osiągnięć są najważniejsze,
  • zaprezentują  na forum klasy własny punkt widzenia, uwzględniający także poglądy innych,
  • używając poprawnego języka polskiego, uzasadnią hierarchizację poznanych wydarzeń i osiągnięć.

Pytania kluczowe:
1. Które wydarzenia z najnowszej historii Rzeczpospolitej są najważniejsze z Twojego punktu widzenia, uzasadnij swoje stanowisko?
2. Jakie osiągnięcia z 2. połowy XX w.  największym stopniu zmieniły życie ludzi?
3. Które wydarzenia polityczne 2. połowy XX w.  i w jaki sposób wpłynęły na obraz minionego wieku?

Metody i formy pracy:
    - burza mózgów
    - poker kryterialny
    - praca w grupie
    - praca w parach
    - „zdanie podsumowujące"

Środki dydaktyczne:
brystol, markery, podręcznik, karty do gry w pokera kryterialnego

Literatura pomocnicza:
1. Paul Black, Jak oceniać, aby uczyć, Civitas, Warszawa 2006
2. Danuta Sterna, Ocenianie kształtujące w praktyce,  Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2006
3. Merrill Harmin, Duch klasy. Jak motywować uczniów do nauki,  Civitas, Warszawa 2006





Autor: Mariola Sikora
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl