piątek 05 marca 2021 imieniny Adriana i Fryderyka 1953 - Zmarł Józef Stalin
Do końca roku pozostało: 0 dni
Informatyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Programowanie

Graficzny zapis algorytmu

Algorytm można opisać w sposób graficzny - schematem blokowym. Poszczególne operacje przedstawiane są za pomocą odpowiednio połączonych bloków (skrzynek).

Start
Początek  sieci działań (schematu). W schemacie może występować tylko jeden taki element. 
   
 Wejście Blok wejścia-wyjścia - oznacza czynność wprowadzania danych i przyporządkowywania ich zmiennym używanym w dalszej części programu albo czynność wyprowadzania wyników obliczeń. Napis wewnątrz określa rodzaj czynności (np. czytaj, pisz) oraz nazwy zmiennych i stałych.
   
Operacja Element (blok) przetwarzania (obliczeniowy) oznacza wykonanie operacji ( lub zbioru operacji). Wewnątrz bloku określa się rodzaj czynności przetwarzania i ich argumenty.
   
 Decyzja Blok decyzyjny (warunkowy, alternatywny, przełącznik) - oznacza element wyboru jednego z dwóch wariantów dalszego wykonywania programu. Wybór jest dokonywany na podstawie wyniku sprawdzenia warunku (będącego wyrażeniem logicznym) umieszczonego wewnątrz. Blok ten powinien zawsze posiadać dwa wyjścia opisane "T" (Tak, True) i "N" (Nie, False).
   
Łącznik
Łącznik wewnątrzstronicowy - służy do łączenia odrębnych części schematu znajdujących się na tym samym arkuszu. Ułatwia zachowanie przejrzystości schematu. Komplementarne elementy oznacza się tym samym symbolem.
   
Stop

Zakończenie wykonywania czynności.

 





Autor: Ewelina Lechowicz
Komentarze + Dodaj komentarz
  • hmmm.., onaaa ;p; (odpowiedzi: 0)
  • przyda mi się ;>
  • Łaaał, Addda (odpowiedzi: 0)
  • Baardzo mi pomogło ;p Super ;*
  • Błąd, Czepialski (odpowiedzi: 0)
  • W tym przykładzie jest bład. 1. Unosisz lewą nogę, 2. Przesuwasz nogę do przodu, 3. Przenosisz ciężar ciała na tę nogę, 4. Kładziesz ją na podłoże, 5. Przesuwasz całe ciało do przodu, 6. Unosisz prawą nogę 7. Wróć do punktu 2. w punkcie 6 powinno byc "Unosisz drugą noge"
  • Algorytmy Arytmetyczne, Maattii (odpowiedzi: 0)
  • super wszystko ale nie ma przykladow algorytmow arytmetycznych a przydaloby sie ;/ mam na zadanie na jutro a nie moge znalesc 3mcie sie all milego dnia ^^ ps.odpisze sie od kogos ;p
  • Fajnie, ale ja bym to zrobił inaczej, piotrek (odpowiedzi: 0)
  • Generalnie widzę, że to jest pigułka napisana przekrojowo przez kilka przedmiotów programistycznych ze studiów I stopnia z informatyki. Nie wiem kim jest Pani Ewelina, ale znalazłem trochę nidociągnięć - np. java - czy rzeczywiście jest językiem dla systemów RT? a co J EE, J SE, J ME? przecież większość zastosowaniań jest daleka od RT. Co do języków można by to dokładniej zrobić, a taki czysto teoretyczny podział darować sobie. Bo jak np. traktować nowy C# z .net 3.5?
  • :-), ziom (odpowiedzi: 0)
  • nieezłe, przyda mi się
  • Niełądnie, Lenddi (odpowiedzi: 0)
  • Tutek ogólnie oki ale zapomnieliście o czymś bardzo ważnym mianowicie o językach webowych.
  • Początki programowania, Michał. S (odpowiedzi: 2)
  • Oglądałem Borlanda ale nie zabardzo.Potem zobaczyłem Visual studio był łatwiejszy. No co wkońcuzrobic przycisk to nie żadna sztuka gożej z komendami
  • Good job, ale...., TURU (odpowiedzi: 0)
  • Nawet składnie napisany artykuł. Jednak dopatrzyłem się 1, acz poważnego błędu. Algorytm nie jest to bowiem ciąg instrukcji zrozumiałych dla komputera :). Musiałoby to być napisane binarnie (dwójkowo). Ma on być zrozumiały dla człowieka, nie dla komputera :)
  • Ciekawy..., kamster (odpowiedzi: 0)
  • Ciekawy artykuł, ale mało rozbudowany
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl