poniedziałek 24 czerwca 2019 imieniny Danuty i Jana 1838 - Urodził się Jan Matejko
Do końca roku pozostało: 0 dni
Informatyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Zestaw zadań z algorytmiki

Zadania - instrukcje iteracyjne

Zadanie nr 1
Przedstaw algorytm za pomocą pseudojęzyka i schematów blokowych, który wyświetla na ekranie monitora 10 kolejnych liczb całkowitych począwszy od 1. Zrealizuj problem za pomocą instrukcji DOPÓKI i POWTARZAJ.

Zadanie nr 2
Przedstaw algorytm za pomocą pseudojęzyka i schematów blokowych, który oblicza sumę 10 kolejnych liczb całkowitych począwszy od 1 i wyświetla ją na ekranie monitora. Zrealizuj problem za pomocą instrukcji DOPÓKI i POWTARZAJ.

Zadanie nr 3
Przedstaw algorytm za pomocą pseudojęzyka i schematów blokowych, który oblicza sumę 10 kolejnych parzystych liczb całkowitych począwszy od 2 i wyświetla ją na ekranie monitora. Zrealizuj problem za pomocą instrukcji DOPÓKI i POWTARZAJ.

Zadanie nr 4
Ojciec ma syna, któremu daje przez 30 dni pieniądze w następujący sposób. Pierwszego dnia syn otrzymuje 2 złote, każdego następnego dnia otrzymuje o dwa złote więcej niż w dniu poprzednim. Ile pieniędzy zaoszczędzi syn.

Zadanie nr 5
Ojciec ma syna, któremu daje przez 10 dni pieniądze w następujący sposób. Pierwszego dnia syn otrzymuje 2 złote, każdego następnego dnia otrzymuje dwa razy więcej niż w dniu poprzednim. Ile pieniędzy zaoszczędzi syn.

Zadanie nr 6
Przedstaw algorytm za pomocą pseudojęzyka i schematów blokowych, który wyświetla na ekranie 20 elementów ciągu arytmetycznego: pierwszy element ciągu ma wartość 150, każdy element następny jest o 5 mniejszy. Zrealizuj problem za pomocą instrukcji DOPÓKI i POWTARZAJ.

Zadanie nr 7
Przedstaw algorytm za pomocą pseudojęzyka i schematów blokowych, który oblicza ilość cegieł w piramidzie o podstawie 10 na 10 cegieł. Zrealizuj problem za pomocą instrukcji DOPÓKI i POWTARZAJ.

Zadanie nr 8
Pan Kowalski zbudował ścianę z cegieł. Każda cegła ważyła 2 kilogramy. U podstawy ściany znajdowało się 15 cegieł. Każda warstwa wyższa posiadała o jedną cegłę mnie.  Napisz algorytm za pomocą pseudojęzyka i schematów blokowych, który oblicza masę ściany. Zrealizuj problem za pomocą instrukcji DOPÓKI i POWTARZAJ.
 
Zadanie nr 9    
Napisz algorytm za pomocą pseudojęzyka i schematów blokowych, który wyświetla na ekranie monitora tabliczkę mnożenia  w następujący sposób:
 a)Zrealizuj problem za pomocą instrukcji DOPÓKI i POWTARZAJ.
 b)Wartość pierwszego czynnika w każdym działaniu wynosi 5
 c)Wartość drugiego czynnika w działaniu pierwszym ma wartość 3 a w każdym następnym jest o jeden większa.
 d)Program ma wyświetlać 20 działań

Wygląd 4 pierwszych działań:
  5 * 3 = 15
  5 * 4 = 20
  5 * 5 = 25
  5 * 6 = 30

Zadanie nr 10
Przedstaw algorytm za pomocą pseudojęzyka i schematów blokowych, który wyświetla na ekranie monitora ciąg n liczb całkowitych w którym każda liczba jest większa od poprzedniej o określoną wartość. Wartość pierwszego elementu ciągu m, ilość elementów ciągu n i różnica między elementami ciągu r jest podawana przez użytkownika podczas działania algorytmu. Zrealizuj problem za pomocą instrukcji DOPÓKI i POWTARZAJ.

Zadanie nr 11
Przedstaw algorytm za pomocą pseudojęzyka i schematów blokowych, który ma obliczać sumę dwóch liczb a oraz b których wartości są podawane przez użytkownika oraz wyświetlać jej wartość na ekranie monitora. Wartość liczb są podawane dopóki ich suma jest różna od zera. Zrealizuj problem za pomocą instrukcji DOPÓKI i POWTARZAJ.

Zadanie nr 12
Przedstaw algorytm za pomocą pseudojęzyka i schematów blokowych, który ma realizować następujące założenia:
 a) program wczytuje z klawiatury wartości trzech zmiennych a (pierwszy element ciągu), n (ilość elementów ciągu), r (różnica między elementami ciągu),
 b) algorytm oblicza sumę oraz iloczyn tego ciągu.
 c) Zrealizuj problem za pomocą instrukcji DOPÓKI i POWTARZAJ.

Zadanie nr 13
Przedstaw algorytm za pomocą pseudojęzyka i schematów blokowych, który oblicza silnię podanej liczby i wyświetla jej wartość na ekranie monitora. Zrealizuj problem za pomocą instrukcji DOPÓKI i POWTARZAJ.

Zadanie nr 14
Przedstaw algorytm za pomocą pseudojęzyka i schematów blokowych, który oblicza silnię podanej liczby oraz sumę silni poszczególnych liczb od 1 do tej liczby i wyświetla ich wartości na ekranie monitora. Zrealizuj problem za pomocą instrukcji DOPÓKI i POWTARZAJ.

Zadanie nr 15
Przedstaw algorytm za pomocą pseudojęzyka i schematów blokowych, który wypisuje ciąg n liczb w którym każda liczba jest równa liczbie poprzedniej podniesionej do kwadratu. Pierwsza liczba jest podawana przez użytkownika. Zrealizuj problem za pomocą instrukcji DOPÓKI i POWTARZAJ.

Zadanie nr 16
Przedstaw algorytm za pomocą pseudojęzyka i schematów blokowych, który ma obliczać sumę 20 losowych liczb całkowitych z przedziału <30;60>. Zrealizuj problem za pomocą instrukcji DOPÓKI i POWTARZAJ.

Zadanie nr 17
Poniżej przedstawiono schemat blokowy. Ułóż treść zadania do tego schematu.

 
Zadanie nr 18
Poniżej przedstawiono schemat blokowy. Wskaż błąd w tym schemacie oraz ułóż do niego treść zadania.

 

Zadanie nr 19
Obok przedstawiono schemat blokowy. Wskaż błąd w tym schemacie oraz ułóż do niego treść zadania.

Zadanie nr 20
Obok przedstawiono schemat blokowy. Wskaż błąd w tym schemacie oraz ułóż do niego treść zadania.
 
 
Zadanie nr 21
Napisz algorytm za pomocą schematy lokowego i pseudojęzyka, który oblicza sumę parzystych i iloczyn nieparzystych elementów ciągu arytmetycznego: 10,11 ...35.

Zadanie nr 22
Napisz algorytm za pomocą schematu blokowego i pseudojęzyka, który generuje 100 liczby całkowitych z przedziału <20;35>. Algorytm ma obliczać ile wygenerowano liczb większych od 32.

Zadanie nr 23
Anna i Ada otrzymują od taty pieniądze przez 30 dni w następujący sposób:
 a) pierwsza otrzymuje pieniądze Ada i otrzymała od taty pierwszego dnia 5 złotych
 b) każdego dnia pieniądze może otrzymać tylko jedna dziewczynka
 c) dziewczynki otrzymują pieniądze na przemian
 d) wysokość otrzymywanych kwot wzrasta codziennie o 5%
Napisz algorytm który obliczy ile pieniędzy zaoszczędzi Anna i Ada?
 




Autor: Artur Machaj
Komentarze + Dodaj komentarz
  • to dziadostwo i tyle, rck (odpowiedzi: 0)
  • nie moza otworzyc wogole załącznika z odpowiedziami!!! Po co mi potrzebne same pytania??
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl