poniedziałek 18 lutego 2019 imieniny Konstancji i Maksyma 1953 - Pierwszy seans filmu trójwymiarowego
Do końca roku pozostało: 0 dni
Język niemiecki
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Was gibt es heute zum Frühstück?

Przebieg zajęć

Przebieg lekcji

1. Rozgrzewka językowa
W ramach rozgrzewki językowej nauczycielka zadaje uczniom pytania dotyczące czynności, które wykonują każdego dnia:
- Um wieviel Uhr stehst du auf?
- Um wieviel Uhr isst du zu Mittag?
- Was machst du am Nachmittag?
- Womit beschäftigst du dich am Abend?

2. Część wprowadzająca
Oglądamy obrazek przedstawiający stół nakryty do śniadania. Nazywamy produkty żywnościowe i naczynia znajdujące się na stole. Uczniowie wymieniają, które z rzeczy znajdują się także na ich stołach nakrytych do śniadania.

3. Prezentacja nowego materiału
Po przeczytaniu tekstu (A2) nauczycielka wyjaśnia nieznane słownictwo. Prosi jednego z uczniów o przypomnienie odmiany czasownika „essen”, zwracając szczególną uwagę na formy nieregularne.Następnie uczniowie dostają plansze i kilka fotografii produktów żywnościowych. Pracując w dwóch grupach, wybierają spośród podanych produktów te, które są specyficzne dla śniadania w Polsce lub w Niemczech i naklejają je na podane kartki papieru. Przy prezentacji typowego śniadania w tych dwóch krajach używają sformułowań:
In Deutschland isst man zum Frühstück gewöhnlich…….
In Polen isst man zum Frühstück gewöhnlich……………….

4. Praca nad nowym materiałem
Uczniowie słuchają, jak wygląda typowe śniadanie w Anglii, Finlandii i Belgii (A3). Tekst jest odtwarzany dwukrotnie. Uczniowie zakreślają prawidłowe odpowiedzi, a następnie na podstawie usłyszanego tekstu opowiadają o tym, co ludzie w tych krajach zazwyczaj jedzą na śniadanie, kto przygotowuje śniadanie i o której godzinie jest spożywane (A4).
Man frühstückt gewöhnlich zwischen …….Uhr/ .
Zum Frühstück isst man gewöhnlich ……………..
Die Leute trinken hier gern……….
Die Mutter/………bereitet es zu.

5. Ćwiczenia utrwalające
W ramach utrwalenia poznanego słownictwa, nauczyciel pyta uczniów o ich nawyki śniadaniowe.
- Was isst du gerne zum Frühstück?
- Was trinkst du gerne dazu?
- Was magst du nicht?
- Wer bereitet bei dir es zu?

6. Podsumowanie lekcji i objaśnienie pracy domowej
Na pracę domową przewiduje się U1 i U2. Zadaniem uczniów jest prawidłowe rozwiązanie krzyżówki opartej poznanym na lekcji słownictwu oraz przyporządkowanie właściwych rodzajników poszczególnym produktom.





Autor: Monika Bucyk
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl