poniedziałek 28 maja 2018 imieniny Augustyna i Jaromira 1981 - Zmarł kardynał Stefan Wyszyński
Do końca roku pozostało: 0 dni
Język niemiecki
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
  • Gra
Gra językowa

Gra

Reguły gry
  • Uczniowie siedzą w kręgu (lub podobnie). Brakuje jednego miejsca: jeden z graczy - na początku najlepiej nauczyciel- powinien stać. Osoba ta próbuje zdobyć miejsce siedzące dla siebie poprzez zadanie „odpowiedniego" pytania innemu siedzącemu graczowi.
  • To, o co należy pytać jest wypisane, bądź narysowane na tablicy. Każdy uczeń otrzymuje wcześniej kartę, którą należy trzymać zakrytą. Na karcie napisany jest (lub narysowany) jeden z przedmiotów widniejących na tablicy.
  • Stojący gracz zadaje pytanie innemu dowolnemu graczowi o jeden z przedmiotów
    z tablicy, a ten odpowiada odpowiednio do swojej karty pozytywnie lub negatywnie.
  • Jeżeli odpowiedź jest pozytywna, musi on udostępnić swoje miejsce osobie pytającej.

Uwagi do reguł gry:

  • po zmianie miejsc karty mogą zostać wymieszane;
  • przy odpowiedzi negatywnej można również powiedzieć co jest na karcie;
  • dla początkujących można podać wzór mini-dialogów;
  • w większych grupach mogą powtarzać się karty z obiektami (nie trzeba wtedy tak długo pytać);
  • zamiast listy przedmiotów na tablicy można tez wypisać tylko pojęcia, np. owoce, warzywa, ubrania, czas wolny...

Treści do wykorzystania w grze:

  • zakupy (lista: chleb, jajka, mleko, sałata...)
  • kelner zapomniał zamówienie (lista: kola, frytki, zupa pomidorowa...)
  • zawody: Mój samochód się zepsuł. Czy mógłby mi Pan pomóc? - Niestety, nie. Jestem murarzem. (lista: architekt, nauczyciel, kierowca...)
  • zaproszenie do spędzenia wolnego czasu (lista: tenis, pływanie, klub, park, telewizja..)
  • poszukiwanie zagubionej rzeczy (lista: okulary, pieniądze...)

Cele:

Uczniowie ćwiczą i utrwalają:

  • wcześniej wprowadzone struktury, zwroty i słownictwo;
  • szyk wyrazów w zdaniach pytających i oznajmujących;
  • dopełnienie w bierniku
  • przeczenia: nicht i kein(e)
  • prowadzenie krótkich dialogów na wybrany temat




Autor: Anna Jagniątkowska
Początek publikacji: 2007-11-30
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl