wtorek 21 sierpnia 2018 imieniny Joanny, Kazimiery i Rajmunda 1975 - Zmarł Adolf Dymsza
Do końca roku pozostało: 0 dni
Język niemiecki
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej

Der Imperativ "Lach und klatsch in deine Hand..."

Scenariusz lekcji języka niemieckiego, pierwszy rok nauki, gimnazjum lub szkoła ponadgimnazjalna.

Wir spielen mit Verben. Utrwalenie koniugacji czasowników

Scenariusz lekcji języka niemieckiego w pierwszym roku nauki do realizacji w szkole podstawowej, gimnazjum, szkole średniej.

Kochstudio

Lekcja diagnozująca „Kochstudio” została przeprowadzona jako podsumowanie działu: "Lebensmittel, Kochen, Essen und Trinken" w klasie pierwszej LO z rozszerzonym programem nauczania języka niemieckiego. Uczniowie starają się jak najlepiej pokazać to, czego się nauczyli. Sami przygotowują scenariusze, scenografię, oprawę muzyczną itd.
Artykuły

  1   2  

„Deutschland - ein schönes Land, Deutsch – einfache Sprache”

Program „Deutschland - ein schönes Land, Deutsch - einfache Sprache" zakłada  bliższe poznanie przez uczniów naszego sąsiada - Niemiec, poszerzenie ich wiadomości na temat tego kraju (podziału administracyjnego, geografii, gospodarki). Uczniowie poszerza także trochę swą wiedzę na temat innych krajów niemieckojęzycznych - Austrii i Szwajcarii. Poruszana tematyka, poprzez ukazanie atrakcji turystycznych i najpiękniejszych miast, powinna zachęcić uczniów do zwiedzania tych krajów, a tym samym nauki języka niemieckiego. Realizowane dodatkowo treści gramatyczne maja na celu uświadomienie uczniom, że język ten nie jest zbyt skomplikowany. Gramatyka utrwalana będzie w formie gier i zabaw, które pomogą zapamiętać najważniejsze struktury gramatyczne. Po zakończeniu realizacji programu uczniowie powinni mieć swój własny pogląd na temat Niemiec, Szwajcarii i Austrii i postrzegać je jako kraje atrakcyjne i ciekawe.

Ile to waży?

Konspekt lekcji języka niemieckiego dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej  z wykorzystaniem pomocy wizualnych, integrujący i aktywizujący wiedzę między przedmiotową uczniów. Tematyka lekcji obejmuje: nazwy owoców, liczebniki 0-1000, jednostki masy.

Die Wiederholung – Was machst du gern?

Uczeń jest przygotowany do powtórzenia wiadomości o czasownikach wyrażających pewne czynności, zaimkach ich, du, er, sie, odmianie czasowników, zdaniach przeczących i twierdzących, spójnikach gern, oft, pytaniach i odpowiedziach.

Die Wiederholung – Wo wohnst du?

Uczeń powtarza wiadomości dotyczące powitania i pożegnania, państw, ich stolic, flag, czasowników kommen, heiβen, wohnen i ich odmiany, zaimków pytających wo, wie, woher, przyimków aus, in, pytań i odpowiedzi.

Meine Familie

Na lekcji uczniowie mają za zadanie nazwać osoby w rodzinie, potrafią zastosować spójnik VON. Umieszczają członków rodziny na drzewie genealogicznym, pracują z edukacyjnym programem multimedialnym dotyczącym języka niemieckiego.

Grün und blau, Katze: miau

Uczniowie utrwalają wiadomości zdobyte na poprzedniej lekcji dotyczącej nauki kolorów oraz ćwiczą nabyte umiejętności. Dzieci pracują z pomocą programu multimedialnego "Niemiecki dla dzieci".

Die Farben

Uczniowie poznają kolory (biały, czarny, czerwony, zielony, żółty, niebieski, brązowy, różowy, pomarańczowy, beżowy, szary), uczą się prawidłowo wymawiać długie samogłoski „o", „ü" oraz dyftong „au".

Der Imperativ "Lach und klatsch in deine Hand..."

Scenariusz lekcji języka niemieckiego, pierwszy rok nauki, gimnazjum lub szkoła ponadgimnazjalna.

"Juma" przedstawia młodzież i jej zainteresowania

Przykładowy scenariusz lekcji języka niemieckiego, uwzględniający wybrane zagadnienia ścieżki czytelniczej i medialnej.

"Juma"- niemieckojęzyczne czasopismo dla młodzieży

Praca z czasopismem młodzieżowym "Juma" w celu podniesienia jakości pracy ucznia i jego zdolności. Lekcja jest pierwszą z cyklu uwzględniającego wybrane zagadnienia ścieżki czytelniczej i medialnej.

  1   2  


 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl