wtorek 20 listopada 2018 imieniny Anatola i Sędzimira 1925 - Zmarł Stefan Żeromski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Język niemiecki
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
"Juma"- niemieckojęzyczne czasopismo dla młodzieży

"Juma"- niemieckojęzyczne czasopismo dla młodzieży

Praca z czasopismem młodzieżowym "Juma" w celu podniesienia jakości pracy ucznia i jego zdolności. Lekcja jest pierwszą z cyklu uwzględniającego wybrane zagadnienia ścieżki czytelniczej i medialnej. Temat lekcji następnej: „Juma” przedstawia młodzież i jej zainteresowania


Rodzaj szkoły: gimnazjum
Klasa: II
Liczba godzin w tygodniu: 3
Czas: 45 minut


Temat: "Juma"- niemieckojęzyczne czasopismo dla młodzieży.

Cel ogólny: Rozbudzenie zainteresowania młodzieży czytelnictwem prasy
niemieckojęzycznej.

Cele szczegółowe:
Uczniowie powinni:
1. potrafić korzystać z różnych źródeł informacji,
2. zwrócić uwagę na stronę graficzną czasopisma "Juma",
3. zapoznać się z czasopismem,
4. zainteresować się danym zagadnieniem i przeczytać go,
5. odpowiedzieć na krótkie pytania kto?, co?, kiedy?, jak długo?,
6. opowiedzieć w kilku zdaniach treść zagadnienia.

Realizacja treści ścieżek edukacyjnych:
1. drogi, formy i kanały komunikowania się,
2. poszukiwanie i selekcjonowanie potrzebnych informacji.

Metoda: komunikacyjna

Formy pracy: praca z całą grupą, praca w grupach dwuosobowych.

Pomoce dydaktyczne: czasopismo "Juma" 4/2000, różne czasopisma niemieckie, słowniki polsko-niemieckie, magnetofon, kaseta z niemiecką piosenką, rozrysowana krzyżówka.


Przebieg lekcji pierwszej:

Fazy lekcji Przebieg zajęć Pomoce dydaktyczne Czas
1. Czynności organizacyjne 1. N. wita uczniów po czym sprawdza listę obecności.   2 min
2. Sprawdzenie pracy domowej 2. N. sprawdza pracę domową, za którą wystawia oceny.   4 min
3. Rozgrzewka językowa 3. N. zadaje pytanie co robi młodzież w wolnym czasie. Was machen die jungen Leute, wenn sie Freizeit haben? Dzieci udzielają różnych odpowiedzi, a kiedy usłyszymy czasownik lesen, kontynuujemy pytania dotyczące czytania: * Co czytają młodzi ludzie? Was lesen die jungen Leute? * Jakie czasopisma i gazety czyta twoja mama? Welche Zeitungen und Zeitschriften liest deine Mutter? * Dlaczego czytamy czasopisma i gazety? Warum lesen wir Zeitungen und Zeitschriften? * Jaką rolę spełnia czytanie Welche Rolle spielt das Lesen der Zeitungen in einer fremden Sprache? * Co czytasz chetnie? Was liest du gern?   3 min

4. Wprowadzenie nowego materiału

4. Wykonujemy wspólnie na tablicy asocjogram do czasownika "czytać". Zał. nr 1 kolorowa kreda, tablica 3 min
5. N. pokazuje różne czasopisma niemieckie, uczniowie odczytują tytuły, odgadują dla kogo są przeznaczone, mówią czy jest im znane.
Następnie nauczyciel pokazuje "Jumę" objaśnia tytuł, mówi, że przeznaczona jest dla młodzieży uczącej się języka niemieckiego na całym świecie, po czym zachęca uczniów do czytania wybranego numeru.
różne rodzaje oryginalnych czasopism niemieckich 2 min
6. N. rozdaje po jednym egzemplarzu gazety na dwóch uczniów, polecając im przejrzeć gazetę, następnie znaleźć i przeczytać interesujący, krótki artykuł. "Juma", słowniki polsko- niemieckie 12 min
7. Aby praca nie była monotonna, śpiewamy jedną z piosenek, których uczyliśmy się wcześniej np. "Hausaufgaben machen". magnetofon, kaseta z piosenką niemiecką do wyboru 2 min
5. Faza podsumowująca 8. N. zadaje pytania dotyczące aktualnego numeru.
Gdzie jest redakcja czasopisma? Wo gibt es die Redaktion von"Juma"?
Jak często ukazuje się "Juma"? Wie oft erscheint "Juma"?
Jakie artykuły znajdują się w czasopiśmie"? Welche Artikel sind in diesem Zeitschrift?
O czym mówi ich treść? Wovon erzählen diese Artikel?
Co interesującego przeczytałeś w gazecie? Was interessantes hast du in der Zeitung gelesen?
  2 min
9. Uczniowie opowiadają krótko treść przeczytanych artykułów, informacji, co ich zaintrygowało. N. wyjaśnia nieznane słownictwo, koryguje błędy, naprowadza, podpowiada, zachęca do czytania.   10 min
10. Wspólne rozwiązanie krzyżówki. Zał.nr 2. Rozrysowana na kolorowym brystolu krzyżówka 4 min

6. Zadanie pracy domowej

11. w domu uczniowie powinni ułożyć 5 zadań ze słownictwem z krzyżówki.
 

1 min

Skrót:
N. - nauczyciel

Załączniki:
1. asocjogram
Asocjogram do ściągnięcia w formacie .pdf
2. Krzyżówkakrzyżówka





Autor: mgr Helena Górniewicz
Gimnazjum nr 4 w Słupsku

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl