wtorek 20 listopada 2018 imieniny Anatola i Sędzimira 1925 - Zmarł Stefan Żeromski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Język niemiecki
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
  • Gimnazjum
Gimnazjum

Gimnazjum

PODSTAWA PROGRAMOWA Z JĘZYKA OBCEGO
DLA GIMNAZJUM

Cele edukacyjne

  1. Osiągnięcie poziomu opanowania języka zapewniającego w miarę sprawną komunikację językową.
  2. Lepsze poznanie kultury i spraw życia codziennego kraju języka nauczanego.

Zadania szkoły

  1. Rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe, m.in. przez pozytywną informację zwrotną dotyczącą indywidualnych umiejętności językowych.
  2. Stopniowe przygotowanie ucznia do samodzielności w procesie uczenia się języka obcego.
  3. Zapewnienie uczniom możliwości stosowania języka jako narzędzia przy wykonywaniu zespołowych projektów, zwłaszcza interdyscyplinarnych.
  4. Rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur.

Treści

  1. Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu i mówienia.
  2. Rozwijanie sprawności czytania i pisania.
  3. Poszerzenie repertuaru funkcji językowych umożliwiających posługiwanie się językiem obcym w sytuacjach życia codziennego.
  4. Opanowanie bardziej rozwiniętych struktur gramatycznych stosowanych do wyrażania teraźniejszości, przeszłości i przyszłości.
  5. Wzbogacenie słownictwa dotyczącego życia codziennego, ze szczególnym uwzględnieniem realiów kraju ojczystego oraz kraju/obszaru języka docelowego na podstawie oryginalnych materiałów językowych.
  6. Rozszerzenie komponentu kulturowo-cywilizacyjnego, z ukierunkowaniem na styl życia i zachowania w kraju języka docelowego.
  7. Rozróżnianie formalnego i nieformalnego stylu języka.
  8. Rozwój indywidualnych strategii uczenia się.

Osiągnięcia

  1. Sprawność rozumienia ze słuchu:
    1. rozumienie ogólnego sensu oraz głównych punktów dialogów i wypowiedzi rodzimych użytkowników języka,
    2. rozumienie sensu prostych wypowiedzi w różnych warunkach odbioru (np. rozmowa przez telefon, komunikat na dworcu),
    3. rozumienie sensu wypowiedzi zawierającej niezrozumiałe elementy, których znaczenia uczeń może domyślić się z kontekstu.
  2. Sprawność mówienia:
    1. formułowanie krótkich, płynnych i spójnych wypowiedzi na określone tematy z zastosowaniem form gramatycznych odpowiednich do wyrażania teraźniejszości, przeszłości i przyszłości,
    2. wykorzystanie znajomości fonetyki w stopniu zapewniającym zrozumiałość wypowiedzi dla rodzimego użytkownika języka,
    3. inicjowanie, podtrzymywanie i kończenie prostej rozmowy,
    4. wyrażanie własnych opinii oraz relacjonowanie wypowiedzi innych osób,
    5. właściwa reakcja językowa na wypowiedź rozmówcy.
  3. Sprawność czytania:
    1. rozumienie dłuższych i bardziej złożonych tekstów,
    2. rozumienie prostego tekstu narracyjnego,
    3. rozumienie ogólnego sensu tekstu, który zawiera fragmenty niezrozumiałe,
    4. rozumienie ogólnego sensu obszerniejszego tekstu przy pobieżnym czytaniu,
    5. wyszukiwanie żądanej informacji lub szczegółu z częściowo niezrozumianego tekstu.
  4. Sprawność pisania:
    1. formułowanie, w miarę zróżnicowanej pod względem morfosyntaktycznym i leksykalnym, wypowiedzi pisemnej,
    2. sformułowanie i zapisanie własnego oraz otrzymanego komunikatu,
    3. napisanie krótkiego listu,
    4. sporządzenie prostej i spójnej notatki z czyjejś wypowiedzi,
    5. prawidłowe stosowanie zasad ortografii i podstaw interpunkcji.
  5. Inne umiejętności:
    1. klasyfikowanie faktów i informacji, selekcjonowanie informacji
    2. korzystanie ze słownika jedno- i dwujęzycznego oraz innych źródeł informacji.




Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl