niedziela 18 listopada 2018 imieniny Klaudyny i Romana 1860 - Urodził się Ignacy Paderewski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Język niemiecki
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Kochstudio

Wprowadzenie

W klasie mającej 6 godzin języka niemieckiego w tygodniu nauka odbywa się wg określonych programowo bloków tematycznych. Podsumowaniem każdego bloku jest przeprowadzenie lekcji diagnozującej, która ma za zadanie wykazać, jakie sprawności i umiejętności nabyli uczniowie wyniku kilkutygodniowej pracy nad określonym tematem.

Na lekcje zapraszani są goście: wizytator, dyrektor, nauczycielki germanistki. Uczniowie starają się jak najlepiej pokazać to, czego się nauczyli. Sami przygotowują scenariusze, scenografię, oprawę muzyczną itd. Nauczyciel stara się pozostawić uczniom jak największą swobodę działania. Na zakończenie lekcji odbywa się dyskusja z zaproszonymi gośćmi, podczas której uczniowie sami starają się ocenić przeprowadzoną przez siebie lekcję. Również goście i nauczyciel wyrażają swoją opinię. Ostateczna diagnoza zostaje odnotowana w konspekcie lekcji.

Tego typu zajęcia dają ogromną satysfakcję zarówno uczniom, którzy mogą wykazać się swoją wiedzą, kreatywnością i zdolnościami aktorskimi, jak i nauczycielowi, który dostrzega efekty swojej wielotygodniowej pracy nad określonym tematem.

Poniższa lekcja diagnozująca została przeprowadzona jako podsumowanie działu: "Lebensmittel, Kochen, Essen und Trinken" w klasie pierwszej w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. A. Mickiewicza w Poznaniu.

Bibliografia:
"Themen neu " 1 von H.Aufderstrasse, H. Bock, M. Gerdes, J. Muller, H. Muller,
"Memo" Lehr - und Ubungsbuch von G. Haublein, M. Muller, P. Rusch, T. Scherling, L.Wertenschlag
Deutsch - Repetytorium tematyczno - leksykalne E. M. Rostek
Słownik tematyczny języka niemieckiego G. Hatała, M. Bielicka.




Autor: Elżbieta Der
nauczycielka j. niemieckiego
VIII LO Poznań

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl