środa 23 maja 2018 imieniny Dezyderiusza i Iwony 1883 - Zmarł Cyprian Kamil Norwid
Do końca roku pozostało: 0 dni
Język niemiecki
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
  • Wir spielen mit Verben. Utrwalenie koniugacji czasowników.
Wir spielen mit Verben. Utrwalenie koniugacji czasowników

Wir spielen mit Verben. Utrwalenie koniugacji czasowników.

Scenariusz lekcji języka niemieckiego w pierwszym roku nauki do realizacji w szkole podstawowej, gimnazjum, szkole średniej.

Podręcznik: Funk H., Koenig M., Scherling T., Neuner G. "Duetsch als Fremdsprache für Jugendliche. Podręcznik dla młodzieży", Warszawa 1995

1. Temat: Wir spielen mit Verben. Utrwalenie koniugacji czasowników.
2. Typ lekcji lekcja utrwalająca
3. Cel ogólny lekcji: Automatyzacja procesu posługiwania się przez uczniów formami osobowymi czasowników nieregularnych i rozdzielnie złożonych.
4. Cele operacyjne nauczania: a) na poziomie wiadomości
w wyniku lekcji uczeń:
- zna odmianę czasowników nieregularnych i rozdzielnie złożonych;
- zna znaczenie omawianych czasowników;
b) na poziomie umiejętności
w wyniku lekcji uczeń:
- rozumie sytuacje, w których stosujemy poznane czasowniki;
- stosuje poznane czasowniki w zdaniach;

5. Cele wychowania: w wyniku lekcji uczeń:
- odnosi się z respektem do pracy wykonywanej zarówno przez
- nauczyciela jak i przez ucznia;
- doskonali umiejętność pracy indywidualnej, w zespole, pod kierunkiem nauczyciela;

6. Czas trwania: 45 minut;
7. Metody i formy pracy: - ćwiczenie w rozumieniu ze słuchu;
- burza mózgów;
- rozsypanka wyrazowa;
- praca w grupach,wykonanie plakatów: "Was macht Lehrer?" i "Was macht Schüler?";
8. Zastosowane zasady nauczania: - systematyczności;
- przystępności;
- świadomego i aktywnego udziału uczniów w procesie nauczania – uczenia się;
9. Materiały i środki dydaktyczne: - podręcznik: Funk, Koenig, Scherling, Neuner, Sowieso, "Deutsch als Fremdsprache für Jugendliche, Podręcznik dla młodzieży, Kursbuch 1";
- kaseta do ww. podręcznika;
- zdania w postaci rozsypanki wyrazowej;
- arkusze szarego papieru;
- grube pisaki;
- magnesy;

10. Struktura lekcji:  

Poszczególne ogniwa lekcji Działania nauczyciela Działania uczniów Czas real. w min.
Czynności organizacyjno- porządkowe sprawdzenie obecności; zapisanie tematu w dzienniku lekcyjnym; ustawiają stoliki w celu stworzenia kilkuosobowych grup; 3
Rekapitulacja wtórna przypomnienie zasady stosowania czasowników złożonych rozdzielnie w zdaniu; wymieniają poznane czasowniki i przypominają ich odmianę; 4
Sformułowanie tematu, uświadomienie celów lekcji zapisuje temat na tablicy: "Wir spielen mit Verben."; zapisują temat w zeszytach 2
Realizacja tematu proponuje wysłuchanie tekstu ćw. 2 ze strony 32 i przyporządkowanie usłyszanych czynności nauczycielowi bądź uczniowi; słuchają tekstu; metodą burzy mózgów zapisują na tablicy zdania stosując usłyszane czasowniki w 3. os. l .poj.

słuchają tekstu; metodą burzy mózgów zapisują na tablicy zdania stosując usłyszane czasowniki w 3. os. l .poj.
Lehrer fragt
korrigiert
gibt Noten
Schüler spricht Deutsch
schlägt das Buchr auf
hört zu
tworzą zdania również z czasownikami, które nie występują w tekście:
- Schüler singt Lieder.
- Schüler liest Comics.

8
  rozdaje uczniom zestawy - po dwa zdania z zastosowaniem czasowników rozdzielnie złożonych, poleca ułożyć zdania, koryguje układane zdania;

uczniowie układają zdania, pracują w grupach, ułożone zdania zapisują na tablicy:
• [Du-liest-die-Übung-vor] i [Martin-schlägt-das-Wort-nach]
• [Die-Schüler-spielen-den-Dialog-vor] i [Ich-lese-den-Text-vor]
• [Amadeus-und-Kiki-nehmen-die-Hefte-heraus] i [Du-nimmst-das-Wörterbuch-heraus]
• [Die-Lehrerin-schreibt-den-Satz-auf] i [Andreas-und-Peter-hören-nicht-zu]
• [Wir-schlagen-die-Hefte-auf] i [Der-Schüler-schlägt-das-Buch-auf];

7
  rozdaje uczniom arkusze szarego papieru i pisaki; pracują w grupach opracowując ww. plakaty, czynności wykonywane przez nauczyciela i ucznia wyrażają w pierwszej osobie l. poj np.: "Ich gebe Noten", "Ich mache Pausen" itd.; 15
    prezentują wykonane plakaty, wybierają najciekawsze zdanie ze wszystkich; 6

 

Bibliografia:
Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki ogólnej, Warszawa 1994.
Funk H., Koenig M., Scherling T., Neuner G., Sowieso, "Deutsch als Fremdsprache für Jugendliche. Podręcznik dla młodzieży", Warszawa 1995.





Autor: mgr Danuta Sawicka
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl