środa 23 maja 2018 imieniny Dezyderiusza i Iwony 1883 - Zmarł Cyprian Kamil Norwid
Do końca roku pozostało: 0 dni
Język niemiecki
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
„Deutschland - ein schönes Land, Deutsch – einfache Sprache”

Program

Cele ogólne:
  1. Zapoznanie z najważniejszymi informacjami na temat Niemiec, Austrii i Szwajcarii.
  2. Poznanie polskich i niemieckich nazw „landów" oraz ich stolic.
  3. Ukazanie piękna i atrakcji turystycznych krajów niemieckojęzycznych.
  4. Rozbudzanie zainteresowania krajami niemieckojęzycznymi.
  5. Poznanie niemieckiego kalendarza świąt i najważniejszych obyczajów.
  6. Przedstawienie „Hochdeutsch" jako języka powszechnego, a także innych dialektów.
  7. Uświadomienie różnic miedzy językiem potocznym i niepotocznym.
  8. Utrwalenie wiadomości gramatycznych niezbędnych do poprawnego posługiwania się językiem niemieckim.
  9. Przygotowanie do międzyszkolnego konkursu realioznawczego oraz testu kwalifikacyjnego do klas dwujęzycznych.

Opis założonych celów:

Po zrealizowaniu programu uczniowie będą:

§  mieli ogólne wiadomości o Niemczech, Szwajcarii i Austrii;

§  znali niemieckie i polskie nazwy niemieckich „landów";

§  wiedzieli , jakie atrakcje turystyczne są w krajach niemieckojęzycznych;

§  znali niemieckie nazwy świąt oraz niektóre niemieckie zwyczaje;

§  słyszeli różnicę miedzy „Hochdeutsch" i innymi dialektami;

§  rozumieli różnicę między językiem potocznym i powszechnym;

§  posiadali niezbędne wiadomości gramatyczne i stosowali poprawnie formy gramatyczne;

§  dobrze przygotowani do międzyszkolnego konkursu realioznawczego i testu kwalifikacyjnego do klas dwujęzycznych.

Metody i formy stosowane do realizacji programu:

§  słowne: pogadanki, dyskusje;

§  eksponujące;

§  pokaz prezentacja.

Formy pomiaru dydaktycznego:

§  udział w dyskusjach i pogadankach;

§  ćwiczenia sprawdzające;

§  gromadzenie materiałów do gazetek i prospektów;

§  Quiz wiedzy realioznawczej;

§  Test sprawności gramatycznej.





Autor: Elżbieta Andruszewska
Początek publikacji: 2007-11-15
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl