sobota 23 lutego 2019 imieniny Izabeli i Polikarpa 1855 - Zmarł Carl Friedrich Gauss, matematyk, fizyk i astronom
Do końca roku pozostało: 0 dni
Język niemiecki
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Rola czasopisma na lekcji języka niemieckiego w gimnazjum

Podsumowanie wyników ankiety dotyczące młodzieżowego czasopisma "Juma"

PODSUMOWANIE WYNIKÓW ANKIETY DOTYCZĄCEJ MŁODZIEŻOWEGO CZASOPISMA "JUMA"

Liczba ankietowanych uczniów:
klas I – 75
klas II – 150

Wnioski:
  1. Najliczniejsza grupa uczniów 80% ocenia, że zajęcia z czasopismem "Juma" są interesujące, 5% nudzi się na lekcjach, a 15% obojętny jest rodzaj prowadzonych zajęć.

  2. Uczniowie badanych klas sądzą w 95% , że dalsze prowadzenie podobnych zajęć jest jak najbardziej celowe, 5% uczniów nie ma zdania na ten temat.

  3. Według 95% wypowiadających się prasa zdecydowanie rozwija ich słownictwo, 5% jest zdania, że nie.

  4. Zdecydowana większość ankietowanych 79% znalazła sobie szczególnie interesujący artykuł, 11% nie zaciekawiło nic, 10% dzieci twierdzi, że nic nie rozumieją więc nie szukają.

  5. 10% uczniów nie rozumie jeszcze czytanych artykułów, 47% twierdzi, że rozumie je w stopniu średnim, 38% dobrze, a 5% uczniów rozumie bardzo dobrze czytane artykuły.

  6. Szata graficzna natomiast podoba się średnio. Tak wypowiada się 67% ankietowanych, 31% twierdzi, że podoba im się, a 2% nie podoba się wcale.

  7. Cykl lekcji z prasą obcojęzyczną zachęcił do czytania prostych tekstów w oryginale 75% uczniów, 10% uczniów nie jest zainteresowane czytaniem owych artykułów, a 15% nie ma jeszcze wyrobionego zdania na ten temat.

  8. Zajęcia językowe z prasą pomogą 81% uczniów zdecydowanie, natomiast 19% nie wie czy będą one miały jakikolwiek wpływ na przyszłość.

  9. 79% dzieci życzyłaby sobie aby ilość podobnych lekcji była w przyszłości większa, 6% - mniejsza, a 15% jest to obojętne.

  10. Uczniowie oceniając krytycznie swoje umiejętności w zakresie języka niemieckiego twierdzą, że znają dobrze język sąsiadów zza Odry 71%, 3% uważa, że bardzo dobrze, 15% - słabo, 10% bardzo słabo, 1% nie zna wcale.

  11. Lekcje języka niemieckiego zasadniczo nie stresują młodzieży gimnazjum.

  12. Ze spraw, które uczniowie chcieliby zmienić najczęściej wymieniają, że życzyliby sobie więcej filmów i bajek na lekcjach języka niemieckiego, miło widziane byłyby spotkania z Niemcami, wskazane jest więcej piosenek, krzyżówek, mniej gramatyki.




Autor: Helena Górniewicz
nauczyciel języka niemieckiego
Gimnazjum nr 4 w Słupsku

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl