poniedziałek 18 lutego 2019 imieniny Konstancji i Maksyma 1953 - Pierwszy seans filmu trójwymiarowego
Do końca roku pozostało: 0 dni
Język niemiecki
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Die Farben

Przebieg zajęć

1. Nauczyciel wiesza na tablicy lub kładzie na podłodze, przygotowany wcześniej, plakat z barwnymi nazwami kolorów (załącznik 1).

2. Uczniowie otwierają podręczniki - strona 22 i przyglądają się ćwiczeniu 1 (załącznik 2).

3. Nauczyciel czyta głośno kolory, a uczniowie, patrząc na obrazek, powtarzają za nim.

4. Na biurku są przygotowane pojemniczki z farbami i pędzelkami. Uczniowie podchodzą kolejno do nauczyciela, który maluje dzieciom dłonie różnymi kolorami. Każdy uczeń wykonuje odcisk dłoni na plakacie obok właściwej nazwy koloru.

5. Nauczyciel czyta głośno nazwy kolorów, a uczniowie powtarzają je chórem.

6. Uczniowie słuchają nagrania (podręcznik str. 22 ćwiczenie 2), a następnie powtarzają równocześnie z nagraniem kolejne wersy rymowanki (załącznik 3).

7. Nauczyciel dzieli dzieci na dwie grupy. Jedna mówi pierwszy wers, druga dopowiada następny.

8. Uczniowie maszerują w kole i powtarzają rytmicznie chórem tekst rymowanki (do pomocy wyświetlony jest tekst na tablicy). Tekst jest mówiony najpierw głośno, potem szeptem, niskim, a potem grubym głosem (załącznik 4).

9. Dzieci słuchają z nagrania Echo-Spiel, następnie powtarzają tekst razem z nagraniem (jak echo), ćwicząc przy tym wymowę (załącznik 5).

10. Uczniowie siadają przed komputery. Nauczyciel prosi o uruchomienie, wcześniej zainstalowanego, programu „Niemiecki dla dzieci".

11. Dzieci, kierowane przez nauczyciela, wybierają tęczę.

12. Nauczyciel za pomocą rzutnika wyświetla na ekranie lub białej tablicy ten sam obraz, który widzą dzieci na monitorach.

13. Nauczyciel prosi o wykonanie pierwszego ćwiczenia - kolorowanie sześciu obrazków, jednocześnie objaśnia znaczenie słowa „hell".





Autor: Agnieszka Bączykowska
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl