"Polonista w szkole. Podstawy kształcenia nauczyciela-polonisty" to książka, która ma służyć zarówno studentom polonistyki, przygotowującym się do praktyk pedagogicznych, egzaminu z metodyki i przyszłej pracy w szkole, jak i nauczycielom praktykom, szukającym informacji i inspiracji, podpowiedzi, co w dydaktyce jest konieczną zmianą, a co przemijającą modą, starającym się sprostać wyzwaniom edukacyjnym w świetle zarówno nowej sytuacji w szkolnictwie po reformie, jak i w kontekście zmian w podejściu do szkolnej analizy i interpretacji dzieła literackiego oraz innych tekstów kultury.
|
Sprawdzian wiadomości o lekturze „Kordian” ujętej w standardach wymagań egzaminacyjnych w liceum na poziomie podstawowym. Sprawdzian skupia się na najistotniejszych zagadnieniach wynikających z analizy tekstu.
Ta druga z kolei książka wydana w serii "Edukacja nauczycielska polonisty" poświęcona jest w całości przygotowaniu ucznia do odbioru różnych tekstów kultury, poczynając od sztuki słowa przez teatr, film, malarstwo, fotografię, muzykę, aż po budzące kontrowersje awangardowe instalacje we współczesnych galeriach i teksty kultury masowej.
"Lektury polonistyczne" to seria opracowań najważniejszych dzieł literatury polskiej: poetyckich, prozatorskich, dramatycznych ze wszystkich epok, opracowana przez wydawnictwo Universitas. Mogą z nich korzystać nie tylko studenci polonistyki, nauczyciele języka polskiego, ale i młodzież gimnazjalna i licealna.
Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty powstał we współpracy metodyków, pedagogów i psychologów, którzy piszą o zagadnieniach, sprawiających coraz więcej kłopotu absolwentom polonistyki, rozpoczynającym pracę w szkole: o specyficznych trudnościach w uczeniu się wielu wychowanków, rozmaitych zaburzeniach ich zachowań, o problemie nieczytania przez uczniów lektur szkolnych, a także lekceważenia kultury wysokiej i tradycji historycznej.
"Polonista w szkole. Podstawy kształcenia nauczyciela-polonisty" to książka, która ma służyć zarówno studentom polonistyki, przygotowującym się do praktyk pedagogicznych, egzaminu z metodyki i przyszłej pracy w szkole, jak i nauczycielom praktykom, szukającym informacji i inspiracji, podpowiedzi, co w dydaktyce jest konieczną zmianą, a co przemijającą modą, starającym się sprostać wyzwaniom edukacyjnym w świetle zarówno nowej sytuacji w szkolnictwie po reformie, jak i w kontekście zmian w podejściu do szkolnej analizy i interpretacji dzieła literackiego oraz innych tekstów kultury.
|