wtorek 18 czerwca 2019 imieniny Elżbiety i Marka 1815 - Bitwa pod Waterloo
Do końca roku pozostało: 0 dni
Język polski
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Polonista w szkole

Wstęp

Polonista w szkole. Podstawy kształcenia
nauczyciela-polonisty
red. Anna Janus-Sitarz
seria Edukacja nauczycielska polonisty

Książka ma służyć zarówno studentom polonistyki, przygotowującym się do praktyk pedagogicznych, egzaminu z metodyki i przyszłej pracy w szkole, jak i nauczycielom praktykom, szukającym informacji i inspiracji, podpowiedzi, co w dydaktyce jest konieczną zmianą, a co przemijającą modą, starającym się sprostać wyzwaniom edukacyjnym w świetle zarówno nowej sytuacji w szkolnictwie po reformie, jak i w kontekście zmian w podejściu do szkolnej analizy i interpretacji dzieła literackiego oraz innych tekstów kultury.

Autorami tekstów zawartych w tomie są pracownicy naukowi Instytutu Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz innych uczelni wyższych oraz autorzy podręczników do nauczania języka polskiego.

Spis treści

Wstęp
Jak uczyć? Nauczyciel wobec koniecznych zmian i przemijających mód [Anna Janus-Sitarz]

Cele edukacyjne, typy lekcji i metody nauczania
Cele edukacji polonistycznej [Ewa Nowak]
Lekcje polskiego – typy i struktura [Marta Rusak]
Kłopot z klasyfikacją metod nauczania [Stanisław Bortnowski]

Kształcenie językowe
Kształcenie językowe. Teoria dla praktyki [Jadwiga Kowalikowa]

Kształcenie świadomego odbioru dzieła literackiego
Lektury w stanie podejrzenia [Stanisław Bortnowski]
Zabawa jako wprowadzenie do rozumienia tekstu literackiego [Ewa Nowak]
Poststrukturalne kierunki badawcze w szkolnej praktyce polonistycznej, czyli o związkach teorii literatury i metodyki [Joanna Hobot]
Hermeneutyka jako metoda interpretowania tekstów poetyckich [Anna Pilch]
Konteksty kulturowe w dydaktyce literatury [Witold Bobiński]

Ewaluacja, kontrola i ocena
Komu potrzebne jest ocenianie? Wokół ewaluacji osiągnięć ucznia [Anna Janus-Sitarz]
Zasady sprawdzania wypracowania szkolnego. Wprowadzenie do tematu [Maria Madejowa]

Polonistyka szkolna w dobie mediów
Szkoła i polonistyka w społeczeństwie informacyjnym [Anna Biernacka]
Polonista polimedialny [Wojciech Strokowski]





Autor: Wydawnictwo Universitas
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl