poniedziałek 17 czerwca 2019 imieniny Laury i Marcjana 1696 - Zmarł Jan III Sobieski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Język polski
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej

Dom może być we mnie - na podstawie wiersza „Pielgrzym” C.K. Norwida

Lekcja ma na celu posługiwanie się słownikami, odczytywanie symboli, wypowiadanie własnych sądów i opinii, omawianie budowy utworu, zwrócenie uwagi na dosłowne i metaforyczne znaczenie słowa "dom".

Komu i za co dziękuje ksiądz Jan Twardowski w swoim wierszu? ("Podziękowanie")

Jak pokazać złożoność natury ludzkiej, różnorodność ludzkich zachowań, używając prostych słów? Sięgnij po scenariusz prezentujący, jak przybliżyć dzieciom wiersz ks. Jana Twardowskiego: "Podziękowanie".

Co się odwlecze - to nie uciecze. Jutro klasówka!

Pewnego razu siedziałam jak mysz pod miotłą, odwracając kota ogonem, którego wcześniej wystrychnęłam na dudka - związków frazeologicznych używamy na co dzień, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Jak uświadomić uczniom ich istnienie?
Artykuły

  1   2   3   4  

Nieludzki Ebenezer Scrooge – I etap charakterystyki bohatera negatywnego.

 

Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie II gimnazjum. Na lekcji uczniowie charakteryzują Ebenezera Scrooge'a, bohatera „Opowieści wigilijnej" Dickensa.

Galeria postaci w „Zemście” Aleksandra Fredry.

 

Celem lekcji jest zgromadzenie informacji i stworzenie charakterystyki postaci w „Zemście". Podstawą lekcji jest samodzielne wyszukiwanie informacji przez uczniów do charakterystyki bohaterów wg wskazówek nauczyciela i nanoszenie ich na kartę pracy grupy. W dalszej części informacje uczniowskie ulegają weryfikacji, omówieniu, w wyniku czego na tablicy wspólnie z uczniami tworzymy tabelę - esencję na temat kreacji poszczególnych bohaterów. Scenariusz dla klasy II gimnazjum.

Nieludzki Scrooge – pierwszy etap charakterystyki bohatera negatywnego

Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie II gimnazjum. Na lekcji uczniowie charakteryzują Ebenezera Scrooge'a, bohatera „Opowieści wigilijnej" Dickensa.

Usystematyzowanie wiadomości na temat kreacji postaci w „Zemście” Aleksandra Fredry

Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie drugiej gimnazjum. Uczniowie systematyzują swoje wiadomości na temat kreacji postaci w „Zemście" Aleksandra Fredry.

Galeria postaci w „Zemście” Aleksandra Fredry

Celem lekcji jest zgromadzenie informacji i stworzenie charakterystyki postaci w „Zemście". Podstawą lekcji jest samodzielne wyszukiwanie informacji przez uczniów do charakterystyki bohaterów według wskazówek nauczyciela i nanoszenie ich na kartę pracy grupy. W dalszej części informacje uczniowskie ulegają weryfikacji, omówieniu, w wyniku czego na tablicy wspólnie z uczniami tworzymy tabelę dotyczącą kreacji poszczególnych bohaterów.

Moja ocena adaptacji filmowej powieści C.S. Lewisa „Opowieści z Narnii”

Scenariusz lekcji podsumowującej rozważania na temat adaptacji filmowej powieści C.S. Lewisa „Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa". Uczniowie pracują w parach. Istota lekcji polega na połączeniu znajomości treści filmu z ćwiczeniem w redagowaniu recenzji filmu (ćwiczenie jest tylko punktem wyjścia do samodzielnego zredagowania recenzji). Zarówno lektura, jak i redagowanie recenzji ujęte są w podstawie programowej dla gimnazjum.

Dom może być we mnie - na podstawie wiersza „Pielgrzym” C.K. Norwida

Lekcja ma na celu posługiwanie się słownikami, odczytywanie symboli, wypowiadanie własnych sądów i opinii, omawianie budowy utworu, zwrócenie uwagi na dosłowne i metaforyczne znaczenie słowa "dom".

Nieubłagany polonista szykuje mi niewiadomy los

Uczeń systematyzuje i porządkuje wiadomości na temat zasad pisowni łącznej i rozdzielnej partykuły „nie" z różnymi częściami mowy i potrafi je wykorzystać w celu ułożenia twórczego dyktanda.

Redagujemy zaproszenie

Lekcja ma na celu powtórzenie i uporządkowanie wiedzy o krótkiej formie wypowiedzi pisemnej - zaproszeniu (cechy formalne), doskonalenie umiejętności redagowania zaproszenia, uwrażliwianie na piękno języka i jego poprawność.

Nasze i Herberta poszukiwanie doskonałości

Uczniowie potrafią zdefiniować słowo „doskonałość", budują jego synonimy i rodzinę wyrazów, wykorzystywać polecone im źródła, pracować z tekstem, formułować własne opinie, zdanie i konkluzje, zapoznają się z wierszem Zbigniewa Herberta „Kamyk".

  1   2   3   4  


 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl