środa 26 czerwca 2019 imieniny Jana i Pawła 1930 - Urodził się Sławomir Mrożek
Do końca roku pozostało: 0 dni
Język polski
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej

Szczęście celem życia człowieka

Uczniowie posługują się słownikami, objaśniają znaczenie frazeologizmów, porządkują zebrany materiał według określonego kryterium, wnioskują, porównują własne doznania z emocjami i uczuciami postaci literackich.

A co z tajemnicą korespondencji? List otwarty

Jak nauczyć dzieci interweniować w ważnych sprawach? Scenariusz zajęć kształcących umiejętność pisania listu otwartego.

Nie kłuj słowami - to też boli

Proponowany poniżej przebieg kilku lekcji języka polskiego w klasie pierwszej zamyka w klamrach konstrukcję myślową, której istota tkwi w sednie motta: „Nie rób drugiemu, co tobie niemiłe”, czyli nie bądź agresywny wobec drugiego człowieka nie tylko fizycznie, ale przede wszystkim werbalnie, bo od słowa wszystko się zaczyna.
Artykuły

  1   2   3   4  

O mitologii inaczej

Prezentowany materiał to propozycja sześciu scenraiuszy lekcji poświęconych poznawaniu mitologii. Nie ma tu jednak konspektów zajęć dotyczących podstawowych mitów - to lekcje na których mitologia ujęta jest całościowo, nie wyrywkowo, a przy tym pokazana jest w trochę innym świetle.

Pomagamy źrebakowi i innym leśnym zwierzętom. Wprowadzenie spółgłoski miękkiej ź, Ź (źrebak)

Lekcja otwarta poświęcona wprowadzeniu nowej literki. Na zajęciach wykorzystane zostały metody aktywne - nauka przez zabawę. Materiał zawiera refleksje nauczyciela o przebiegu zajęć, kartę ewaluacji dla osób w niej uczestniczących oraz zdjęcie dokumentujące efekt pracy dzieci.

Wikipedia jako źródło wiedzy.

 

Scenariusz lekcji języka polskiego dla pierwszej klasy gimnazjum Celem lekcji jest poznanie innych niż tradycyjne źródeł informacji, w tym wypadku zapoznanie się z funkcją, strukturą i wykorzystaniem zasobów Wolnej Encyklopedii Wikipedia.

Od „Bogurodzicy” do „Mazurka Dąbrowskiego”, czyli jak to z hymnem bywało?

 

Lekcja języka polskiego dla klasy I gimnazjum. Uczniowie na zajęciach zostają podzieleni na cztery grupy, które otrzymują od nauczyciela teksty pieśni takich jak: „Bogurodzica", „Hymn do miłości ojczyzny", „Rota" oraz „Mazurek Dąbrowskiego".

Jurand ze Spychowa – rycerz czy rozbójnik?

 

Lekcja języka polskiego dla klasy I gimnazjum. Uczniowie dzielą się na dwie rywalizujące ze sobą grupy i prezentują cechy Juranda-rycerza i Juranda-rozbójnika. Trzyosobowe drużyny siadają naprzeciwko siebie, a słuchacze zmieniają miejsce siedzenia wraz ze zmianą poglądów.

Człowiek w obliczu śmierci.

Celem lekcji jest wzbudzenie w uczniach szacunku dla ludzi będących w obliczu śmierci. Uczniowie czytają fragmenty „Chłopów", „Ogniem i mieczem", „Pana Tadeusza", „Króla chłopów" i „Pieśń o Rolandzie". Konspekt lekcji języka polskiego w klasie pierwszej gimnazjum.

Wikipedia jako żródło wiedzy

Scenariusz lekcji języka polskiego dla pierwszej klasy gimnazjum Celem lekcji jest poznanie innych niż tradycyjne źródeł informacji, w tym wypadku zapoznanie się z funkcją, strukturą  i wykorzystaniem zasobów Wolnej Encyklopedii Wikipedia.

Biblijna historia dwóch braci – Kaina i Abla – próbą wyjaśnienia źródła zła na świecie

Czy to prawda, że chociaż w świecie istnieje zło, to istnieje też odwieczne dążenie do dobra? Czy w każdym człowieku jest zło i jak się przed nim bronić? Zły jest człowiek czy może tylko jego postępowanie? Te i inne filozoficzne pytania warto postawić przy okazji analizy parafrazy biblijnego tekstu o Kainie i Ablu, dokonanej przez Annę Kamieńską.

Od „Bogurodzicy” do „Mazurka Dąbrowskiego”, czyli jak to z hymnem bywało?

Lekcja języka polskiego dla klasy I gimnazjum. Uczniowie na zajęciach zostają podzieleni na cztery grupy, które otrzymują od nauczyciela teksty pieśni, takich jak „Bogurodzica", „Hymn do miłości ojczyzny", „Rota" oraz „Mazurek Dąbrowskiego". Każda grupa ma za zadanie dokonać analizy i interpretacji otrzymanego tekstu.

Jurand ze Spychowa – rycerz czy rozbójnik?

Lekcja języka polskiego dla klasy I gimnazjum. Uczniowie dzielą się na dwie rywalizujące ze sobą grupy i prezentują cechy Juranda-rycerza i Juranda-rozbójnika. Trzyosobowe drużyny siadają naprzeciwko siebie, a słuchacze zmieniają miejsce siedzenia wraz ze zmianą poglądów.

  1   2   3   4  


 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl