Drama „narodziła” się w Polsce prawie 20 lat temu. Jej rozwój odbywał się stopniowo. Powoli wkraczała do szkół podstawowych, średnich, placówek opiekuńczo-wychowawczych i domów kultury.
Reforma oświatowa, która weszła w życie otworzyła przed dramą szerokie perspektywy, gdyż według „Podstawy programowej kształcenia ogólnego”:
„Nadrzędnym celem pracy nauczyciela ma być wszechstronny rozwój jednostki, warunkowany harmonijną realizacją zadań w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania, co powinno sprzyjać tworzeniu w świadomości uczniów zintegrowanego systemu wiedzy, umiejętności i postaw”.Narzędziem ułatwiającym nauczycielom realizację w/w. zadań, może stać się drama. Angażuje ona bowiem ucznia w sposób wielostronny. Wyzwala jego aktywność i samodzielność stwarza również naturalną okazję do łączenia w spójną całość różnych treści nauczania z wychowaniem.
Drama należy do metod aktywizujących i polega na przyswajaniu treści kształcenia poprzez przeżycie, doświadczenie i zabawę. Jak ogromne znaczenie mają takie metody w procesie nabywania umiejętności przez uczniów przedstawia
Stożek Dale'a:

Polecamy wykorzystanie tej metody w praktyce szkolnej. Przykładowe scenariusze z wykorzystaniem metody dramy prezentowane są poniżej.
Drama na lekcjach matematyki
- Powtórzenie wiadomości o zbiorach - scenariusz lekcji dla I klasy gimnazjum.
- Utrwalanie pojęcia funkcji liniowej - scenariusz lekcji dla II klasy gimnazjum.
Więcej na temat wykorzystania metody dramy na lekcjach matematyki znaleźć można TUTAJ.