sobota 06 czerwca 2020 imieniny Laurentego i Norberta 1841 - Urodziła się Eliza Orzeszkowa
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych

Konspekt zajęć z matematyki przeznaczony dla uczniów szkoły podstawowej


Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych


CELE LEKCJI:
  • doskonalenie działań (dodawania i odejmowania) na ułamkach dziesiętnych,
  • rozwijanie aktywności u dzieci,
  • uświadomienie uczniom różnych możliwości rozwiązywania problemów.
METODY NAUCZANIA:
  • zabawa w bazar,
  • praca w grupach.
POMOCE:
  • owoce i warzywa przyniesione przez uczniów,
  • zbudowany z ławek szkolnych bazar,
  • notesy, długopisy, kalkulatory kieszonkowe.
OGNIWA LEKCJI:
  • nawiązanie do wcześniej nabytych wiadomości - powtórzenie wiadomości o metodzie dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych,
  • podanie tematu i celu lekcji,
  • ocena pracy uczniów,
  • praca domowa i jej omówienie.
LEKCJA WŁAŚCIWA:

Uczniowie zostają podzieleni na grupy poprzez losowanie karteczek w czterech kolorach. Z grupy cztero- lub pięcioosobowej wybierają kramarza, pozostali uczniowie są klientami. Kupujący nabywają u "swojego" sklepikarza owoce i warzywa, które zawsze wyrażają się cenami w liczbach dziesiętnych. Sprzedawca, który nie może się pomylić, oblicza sumy zakupów przy pomocy notesu i długopisu. Kupujący mogą sprawdzić, czy kramarz nie pomylił się, przy pomocy kieszonkowego kalkulatora. W przypadku, gdy wykryją błąd, dochodzi do zamiany sklepikarza z kupującym. W chwili, gdy nabywca pomyli się, płacąc za kupowany towar, odpada z gry. Klienci płacą przygotowanymi papierkowymi pieniędzmi o nominałach: 0,1 *, 0,2 *, 0,5 *, gdzie * oznacza bliżej nieokreśloną walutę. Pod koniec lekcji uczniowie wybierają najlepszego kramarza oraz klientów.


UWAGI:

Wszyscy uczniowie poprzez zabawę doskonalą swoją wiedzę i umiejętności, które mogli wykorzystać w sposób praktyczny.




Autor: Alicja Szyda
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl