piątek 19 lipca 2019 imieniny Alfreda i Wodzisława 1655 - Potop szwedzki
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Zbieranie i porządkowanie danych

Wstęp

Scenariusz lekcji: "Zbieranie i porządkowanie danych".

Klasa I gimnazjum
Przedmiot: matematyka

Scenariusz zajęć opracowany w oparciu o:
"MATEMATYKA - PODRĘCZNIK DLA KLASY PIERWSZEJ GIMNAZJUM".
Autorzy: Jacek Marek Jędrzejewski, Kinga Gałązka, Edward Lesiak.

Nr dopuszczenia programu nauczania pt. "MATEMATYKA KROK PO KROKU" przez MEN: DKW-4014-91/99.

Nr dopuszczenia podręcznika: 180/99.

Wstęp

Jednym z podstawowych celów szeroko rozumianej edukacji jest przygotowanie człowieka do życia w nowoczesnym społeczeństwie. W związku z tym jednym z celów nauczania matematyki powinno być dostarczanie uczniom właściwego materiału i odpowiednich metod poznania i rozumienia otaczającego ich świata. Treści statystyki opisowej umożliwiają między innymi właściwą realizację tego celu nauczania.

Środki masowego przekazu (telewizja, radio, gazety, czasopisma itd.) zasypują nas każdego dnia olbrzymią ilością informacji prezentowanych w różnorodny sposób (za pomocą grafów, wykresów, tabel itp.). Informacje te mają służyć lepszemu rozumieniu procesów społecznych, socjalnych czy naukowych. Zrozumienie ich jest koniecznym warunkiem aktywnego udziały każdego człowieka w życiu społecznym, natomiast fakt ich niezrozumienia przez większość społeczeństwa z jednej strony utrudnia ludziom podejmowanie decyzji (na przykład w referendach czy wyborach), z drugiej zaś strony pozwala na manipulowanie społeczeństwem.

Treści statystyki opisowej trafiły do programu nauczania matematyki w klasie I gimnazjum umieszczone w temacie "Zbieranie i porządkowanie danych".

Zbierane informacje (można o nich mówić "dane") wygodnie jest przedstawić w postaci graficznej. Znamy wiele sposobów przedstawiania danych, a komputery ułatwiają wykonywanie odpowiednich wykresów.





Autor: Renata Rajzer
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl