poniedziałek 09 grudnia 2019 imieniny Leokadii i Wiesława 1953 - Urodził się John Malkovich
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Poprawiamy błędy popełnione przy rozwiązywaniu zadań dotyczących pól wielokątów

Poprawiamy błędy popełnione przy rozwiązywaniu zadań dotyczących pól wielokątów

Scenariusz lekcji matematyki w V klasie szkoły podstawowej.

Cele lekcji:

Uczeń potrafi:
  • obliczać pola poznanych wielokątów
  • poprawnie analizować i rozwiązywać zadania dotyczące pola wielokątów
  • oceniać poprawność rozwiązania zadania dotyczącego pola wielokąta
  • posługiwać się językiem matematyki i formułować wnioski
  • graficznie przedstawiać wyniki pracy zespołowej
  • porozumiewać się i współdziałać w grupie

Metoda nauczania: metoda aktywizująca pracę uczniów - „metaplan".

Forma organizacyjna: praca w grupach.

Środki dydaktyczne: plansze z zadaniami (załącznik 1), plakaty z naniesionym ramowym „metaplanem" (załącznik 2), kartki do zapisywania poprawnych rozwiązań, magnesy, klej, mazaki.

Przebieg lekcji:

  1. Część organizacyjna.
    Przygotowanie stolików, podział klasy na grupy.

  2. Część wstępna.
    Przypomnienie sposobu obliczania pól wielokątów. 

  3. Podanie tematu i uświadomienie celu lekcji.
    Uświadomienie uczniom konieczności zaangażowania każdego ucznia i zgodnej współpracy. Podkreślenie, że głównym celem lekcji jest wyeliminowanie błędów najczęściej popełnianych przez uczniów przy  obliczaniu pól wielokątów.

  4. Część główna lekcji.
    Każda grupa otrzymuje kartki z zadaniami i ich rozwiązaniami (Załącznik nr 1) oraz czyste kartki, a także plakat „metaplan" (Załącznik nr 2) do wypełnienia. Uczniowie przynoszą mazaki i klej. Nauczyciel informuje uczniów, że wśród rozwiązań zadań, które otrzymali są błędy, które należy zaznaczyć i poprawnie rozwiązać zadania. Odpowiedzieć na pytania z plakatu i sformułować wynikające z pracy nad poprawieniem zadań wnioski.
    Nauczyciel informuje uczniów o tym, że każda grupa będzie prezentować klasie swój plakat, a zrobi to wytypowany przez grupę przedstawiciel.
    Czas pracy wynosi 20 minut. Uczniowie analizują zadania i ich rozwiązania. Poprawiają błędy, piszą odpowiedzi, wnioski i wypełniają plakat. Nauczyciel obserwuje prace, w razie potrzeby pomaga grupom. Uczniowie prezentują plakaty i omawiają je.

  5. Podsumowanie lekcji.
    Rekapitulacja lekcji polega na zebraniu wniosków ze wszystkich plakatów i sformułowaniu wspólnych wyników z dyskusji, o ile to będzie konieczne. Nauczyciel dokonuje oceny prac poszczególnych grup.




Autor: Janina Świątek
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl