czwartek 22 sierpnia 2019 imieniny Cezarego i Zygfryda 1584 - Zmarł Jan Kochanowski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Prostokąty podobne. Trójkąty prostokątne podobne.

Prostokąty podobne. Trójkąty prostokątne podobne.

Klasa: III gimnazjum.

Dział: Figury podobne.

Czas realizacji: Dwie godziny lekcyjne.

Cele operacyjne dwóch lekcji:

Uczeń:
  • rozpoznaje prostokąty podobne i trójkąty prostokątne podobne,
  • potrafi uzasadnić podobieństwo prostokątów i trójkątów prostokątnych,
  • potrafi obliczyć skalę podobieństwa,
  • porównuje pola powierzchni figur podobnych,
  • stosuje własności figur podobnych do rozwiązywania zadań problemowych.

Pomoce dydaktyczne:

  • podręcznik,
  • wycięte z kolorowego kartonu modele prostokątów i trójkątów prostokątnych,
  • uczniowskie przyrządy do mierzenia.

Formy pracy: praca w zespołach czteroosobowych, wspólne rozwiązywanie zadań i praca indywidualna ucznia.

Typ lekcji: lekcje wprowadzające nowe wiadomości.

Uwagi wstępne:

By skutecznie uczyć matematyki należy dążyć do wytworzenia w umysłach uczniów intuicyjnych pojęć matematycznych. Służy temu celowi operowanie modelami figur. Uczniowie więcej zauważą, zrozumieją i zapamiętają, gdy posługując się modelami figur (nawet płaskich) sami odkryją ich własności.

Przedstawiona propozycja realizacji tematów: „Prostokąty podobne” i „Trójkąty prostokąty podobne” w klasie III gimnazjum opiera się na programie Matematyka z plusem. Wszystkie zadania pochodzą z podręcznika, z którego korzystają uczniowie: Matematyka 3 Gdańskiego Wydawnictwa Oświatowego.





Autor: Krystyna Banach
nauczycielka w gimnazjum w Krzeszycach

Komentarze + Dodaj komentarz
  • odpowiedz , marcin (odpowiedzi: 1)
  • a moż bylibyscie tak laskawi i napisali odp
  • gdzie odpowiedzi??, dziki waz (odpowiedzi: 0)
  • i po co to???? jak i tak nie ma odpowiedzi?? takie rzeczy to moge w ksiazkach poszukac!!! beznadzieja
  • zadanie 8, O. (odpowiedzi: 1)
  • Przepraszam, ale jak zrobić zadanie 8?
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl