sobota 17 sierpnia 2019 imieniny Jacka, Mirona i Żanny 1629 - Urodził się Jan III Sobieski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o funkcji liniowej oraz kwadratowej

Wstęp

Powtórzenie i utrwalenie wiadomości o funkcji liniowej oraz kwadratowej

Konspekt lekcji matematyki w III klasie przygotowany pod kątem hospitacji diagnozującej osiągnięcia uczniów w obrębie standardów egzaminacyjnych.

Cel główny lekcji:

  • doskonalenie umiejętności dotyczących funkcji liniowej oraz kwadratowej,
  • utrwalenie wiadomości o funkcji liniowej oraz kwadratowej.

Cele pośrednie:

Uczeń:

  • odczytuje informacje przedstawione w formie tekstu, wykresu, rysunku,
  • operuje informacjami: analizuje i przetwarza informacje,
  • posługuje się funkcjami,
  • analizuje sytuację problemową,
  • właściwie interpretuje wyniki.

Cele operacyjne:

Uczeń:

  • zna pojęcie funkcji, funkcji liniowej, funkcji kwadratowej oraz ich wzory ogólne,
  • potrafi stwierdzić, czy dane przyporządkowanie jest funkcją czy też nie,
  • zna pojęcie dziedziny i zbioru wartości funkcji,
  • potrafi sprawdzić czy punkt należy do wykresu funkcji,
  • umie posługiwać się współczynnikami funkcji liniowej,
  • zna pojęcie miejsca zerowego oraz monotoniczności funkcji,
  • potrafi narysować wykres funkcji liniowej/kwadratowej zadanej wzorem,
  • potrafi utworzyć wzór funkcji liniowej w oparciu o podane własności.

Metoda pracy: praktyczno-ćwiczeniowa.

Formy pracy: praca równym frontem, praca w grupach, gra dydaktyczna.

Środki dydaktyczne:

  • laptop, projektor multimedialny, wskaźnik laserowy,
  • prezentacja przygotowana w programie Power Point z zadaniami, które uczniowie będą rozwiązywać na lekcji (załączona do artykułu) oraz pozostałe elementy potrzebne do przeprowadzenia gry: zegar, tabela punktacji,
  • karty pracy dla uczniów,
  • karty z odpowiedziami A, B, C, D dla każdej z grup,
  • przybory geometryczne.




Autor: mgr Maksymilian Tomasiak
Początek publikacji: 2007-12-06
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl