piątek 18 października 2019 imieniny Juliana i Łukasza 1931 - Zmarł Thomas Edison
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Przykłady liczb niewymiernych i ich rozwinięć dziesiętnych

Wstęp

Konspekt zajęć edukacyjnych, w których zagadnienie rozwinięcia dziesiętnego liczb niewymiernych realizowane jest na zajęciach edukacyjnych z matematyki i informatyki.


Realizowane zagadnienie z algorytmiki: Obliczanie pierwiastka kwadratowego metodą iteracyjną. Dokładność iteracji.


Czas realizacji: 1 godzina matematyki, 2 godziny informatyki


Typ szkoły: gimnazjum


Klasa: druga (choć wybierając odpowiedni program nauczaniamoże można zajęcia te przystosować do realizacji w innych klasach gimnazjum)


Wyposażenie: klasa (np. pracownia matematyczna lub pracownia komputerowa), taka, aby można było w niej pracować w ELI 2.0; ilość stanowisk taka, aby przy jednym komputerze siedziały maksymalnie 2 osoby.


Inne informacje: Uczniowie przed przystąpieniem do lekcji z wykorzystaniem Laboratorium Informatyki ELI 2.0 Plus (ELBOX) powinni wykazać się umiejętnością zapisywania algorytmów w tym programie oraz powinni wiedzieć, co to jest algorytm.


Cele lekcji:

Uczeń po lekcji powinien:
  • Rozróżniać liczby wymierne i niewymierne.
  • Wskazać przykłady liczb wymiernych i niewymiernych.
  • Umieć z zadaną dokładnością wyznaczyć wartość pierwiastka (przy użyciu kalkulatora, nie używając przyciska pierwiastek).
  • Wiedzieć, co to jest algorytm.
  • Omówić etapy znajdowania pierwiastka kwadratowego.
  • Przedstawić algorytm przy użyciu ELI 2 plus (z pomocą nauczyciela).
  • Omówić etapy znajdowania pierwiastka na wykonanym algorytmie.
Metody:
  • Praca w grupach.
  • Dyskusja i umiejętne stawianie pytań.
  • Praca przy komputerze.




Autor: Jan Ginter
nauczyciel matematyki i informatyki

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl