środa 21 listopada 2018 imieniny Janusza i Konrada 1694 - Urodził się Wolter
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Powtórzenie wiadomości o funkcjach liniowych

Wstęp

Scenariusz lekcji matematyki w III klasie gimnazjum

Powtórzenie wiadomości o funkcjach liniowych metodą "układanki Jigsaw" oraz metodą „Gorących Głów”, czyli jak efektywnie i efektownie poprowadzić lekcję powtórzeniową.

Lekcje powtórzeniowe, tak istotne w procesie utrwalania i porządkowania wiedzy, sprawiają często nauczycielom kłopoty lub nie spełniają ich oczekiwań. W klasie, w której uczniowie reprezentują różny poziom wiedzy trudno zaangażować do pracy wszystkich uczniów, a dobór zadań np. od łatwych do trudnych sprawia, że albo nudzą się ci zdolni, albo ci słabi.

Znakomitym urozmaiceniem powtórek może być zastosowanie na zajęciach metody klasowej układanki - Jigsaw i metody „Gorących Głów”. Metody te mogą pełnić rolę nie tylko sumującą wiadomości, ale i kształtującą postawy, angażują bowiem wszystkich uczniów, przyczyniając się do kształtowania postawy współpracy, uwzględniają też indywidualne możliwości poznawcze uczniów.

Mocną stroną proponowanych metod jest ”uczenie się” poprzez ”uczenie innych” - jedna z najefektywniejszych form zdobywania i utrwalania wiedzy. Oprócz tego nauczyciel prowokuje u dzieci chęć rywalizacji, poczucie współzależności iodpowiedzialności przed grupą, co motywuje nawet najsłabszych uczniów.

Realizacja zajęć podczas których wykorzystuje się te metody, daje wiele satysfakcji - nauczyciel może obserwować, jak dzieci przekazują sobie wiedzę, jak wspólnie wyjaśniają wątpliwości, jak w atmosferze nauki kształtują się postawy społeczne.

Lekcja wymaga dwóch łączonych jednostek lekcyjnych oraz solidnego przygotowania do zajęć.





Autor: mgr Katarzyna Jasek,
nauczycielka matematyki w gimnazjum w Górze Kalwarii

Początek publikacji: 2006-06-26
Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl