piątek 20 lipca 2018 imieniny Czesława i Hieronima 1969 - Lądowanie człowieka na Księżycu
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Ekologia w liczbach

Wstęp

Scenariusz lekcji matematyki w klasie I gimnazjum

Ekologia w liczbach


CELE KSZTAŁCENIA:

Cel ogólny:

Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia oraz wyciągania wniosków. Wdrażanie do wysiłku umysłowego. Zainteresowanie uczniów problemami naszego środowiska. Kształtowanie współodpowiedzialności za stan środowiska naturalnego.

Cele szczegółowe:

Uczeń musi umieć:
  1. Potęgować i pierwiastkować liczby wymierne.
  2. Znać kolejność wykonywania działań.
  3. Dokonać prostych obliczeń procentowych.
Uczeń powinien umieć:
  1. Zastosować umiejętność wykonywania działań na potęgach i pierwiastkach w obliczaniu wartości wyrażeń algebraicznych.
  2. Przedstawić dane statystyczne za pomocą diagramów.
Uczeń może umieć:

Obliczyć wartości bardziej rozbudowanych wyrażeń algebraicznych.


Uczeń doskonali umiejętności:
  • stawiania problemów i rozwiązywania ich w sposób twórczy,
  • opisywania otrzymanych rezultatów językiem matematyki,
  • uogólniania i wyciągania wniosków,
  • współpracy i komunikowania się w grupie,
  • prezentowania wyników pracy grupy (przygotowanie do publicznych wystąpień),
  • dostrzegania problemów związanych z ekologią w najbliższym otoczeniu,
  • zwracania uwagi na racjonalne korzystanie z zasobów przyrody,
  • dostrzegania destrukcyjnego wpływu cywilizacji na przyrodę.
Typ lekcji:

lekcja ćwiczeniowa.

Metody pracy:

pogadanka powtórzeniowa, ćwiczenia.

Formy pracy:

praca z całą klasą, praca indywidualna, praca w zespołach zadaniowych.

Środki dydaktyczne:

karty z zadaniami, foliogramy, materiał z internetu: „Raport o stanie środowiska - region wałbrzyski”, materiały przygotowane przez uczniów dotyczące ochrony środowiska.


Literatura:
  1. A. Marciniec, K. Młynicka, K. Żuralska – „Matematyka i ekologia” - WOM w Jeleniej Górze, 1995r.
  2. J. Baleja – „Zadania matematyczne o tematyce ekologicznej” - WOM w Skierniewicach. Zeszyt Metodyczny nr 23.




Autor: Bożena Kruszyńska
nauczycielka matematyki w gimnazjum w Wałbrzychu

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl