środa 19 września 2018 imieniny Januarego i Konstancji 1620 - Zginął hetman Stanisław Żółkiewski
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
  • Przekształcanie wyrażeń algebraicznych
Przekształcanie wyrażeń algebraicznych

Przekształcanie wyrażeń algebraicznych

Scenariusz lekcji matematyki w I klasie gimnazjum.

Cele lekcji:

Uczeń potrafi:

  • odczytywać zapisane wyrażenia algebraiczne,
  • zapisywać wyrażenia algebraiczne opisane słowami,
  • mnożyć sumy algebraiczne przez jednomian (prawo rozdzielności mnożenia względem dodawania i odejmowania),
  • redukować wyrazy podobne.

Metody pracy:

Uczniowie samodzielnie lub w grupach rozwiązują zadania, a chętni uczniowie przedstawiają rozwiązania na komputerze. (Program komputerowy udostępniony jest uczniom za pomocą rzutnika multimedialnego).

Środki dydaktyczne:

Program komputerowy „Matematyka G1” (dysk 1) oraz podręcznik i ćwiczenia „Matematyka 2001”.

Przebieg lekcji:

I Faza wstępna:

  1. Omówienie celów i tematu lekcji.
  2. Nauczyciel demonstruje zasadę pracy z programem.

II Faza główna:

  1. Zapisywanie i odczytywanie wyrażeń - zad. 1 i 2 str. 149 podręcznik „Matematyka 2001” (w zeszycie).
  2. Podsumowanie w postaci analizy treści matematycznej zawierającej zasadę nazywania wyrażeń algebraicznych wraz z przykładami - program komputerowy G1, temat 18 str. 2.
  3. Uczniowie ćwiczą umiejętność odczytywania i zapisywania wyrażeń algebraicznych na podstawie zadań ze str. 3, 4, 5 i 6 temat 18 - program komputerowy (uczniowie przepisują i rozwiązują zadania w zeszycie, chętni uczniowie rozwiązują je w komputerze, a pozostali uczniowie sprawdzają rozwiązanie na ekranie.
  4. Nauczyciel dokładnie omawia z uczniami zad. 5 str. 150 z podręcznika „Matematyka 2001”. (Wskazani przez nauczyciela uczniowie udzielają odpowiedzi na kolejne podpunkty zadania, pozostali uczniowie zapisują je w zeszycie).
  5. Zadanie 6 str. 150 z podręcznika uczniowie rozwiązują w grupach i przedstawiają wnioski, które nastęnie są podsumowane wspólnie przez uczniów i nauczyciela (analiza treści matematycznej dotyczącej mnożenia sumy algebraicznej przez jednomian).
  6. Uczniowie rozwiązują zadania ze str. 3 temat 22 - program komputerowy (w zeszytach i przy komputerze).

III Faza podsumowująca :

  1. Powtórzenie i usystematyzowanie wiadomości.
  2. Nauczyciel nagradza oceną z aktywności tych uczniów, którzy pracowali na lekcji.

Zadanie domowe:

  1. Zad. 7 str. 151 podręcznik
  2. Ćwiczenia str. 22 / 1




Autor: Monika Haufa
nauczycielka matematyki w gimnazjum w Poznaniu

Komentarze + Dodaj komentarz
Zapraszamy do wyrażania opinii, redakcja portalu Interklasa.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl