niedziela 12 lipca 2020 imieniny Jana i Weroniki 1892 - Urodził się Bruno Schulz
Do końca roku pozostało: 0 dni
Matematyka
Interaktywna mapa szkół
Język polski Historia WOS Sztuka (plastyka i muzyka) Języki obce Religia i etyka
Matematyka Fizyka i astronomia Chemia Biologia Przyroda Geografia Technika Informatyka
Przedmioty zawodowe WF Ścieżki edukacyjne Wychowanie przedszkolne Nauczanie zintegrowane Więcej
Utrwalanie działań na ułamkach dziesiętnych

Wstęp

Scenariusz lekcji matematyki dla V klasy SP

Utrwalenie działań na ułamkach dziesiętnych


Cele lekcji:

  1. poznawcze – dodawanie, odejmowanie i mnożenie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym (A), (B), zaokrąglanie ułamków do całości i obliczanie ułamków dziesiętnych z liczby w zadaniach tekstowych (C), obliczanie liczby z danego jej ułamka (D), wykonanie odpowiednich działań na porównywanie różnicowe i ilorazowe (B),

  2. wychowawcze – rozwijanie umiejętności analizy, syntezy, samodzielnej pracy, współdziałania w zespole, prezentacji wyników swojej pracy.

Planowane cele operacyjne wynikające z realizacji ścieżki „Edukacja europejska”:

  1. poznawcze – poznawanie krajów członkowskich Unii Europejskiej, symbolu flagi europejskiej, europejskiej waluty - euro, przeliczanie wartości euro na złotówki, doskonalenie wiedzy o krajach UE,

  2. wychowawcze – rozwijanie wiedzy o krajach Europy, dostrzeżenie dobrych stron UE (stworzenie Europy „bez granic”, poprawienie sytuacji na rynku pracy).

Metody:

  1. podające: pogadanka heurystyczna, praca z tekstem,
  2. problemowe: rozsypane zadane tekstowe,
  3. praktyczne: ćwiczenia.

Formy pracy:
  1. indywidualna: karta pracy,
  2. zbiorowa: praca w grupach, praca z całą klasą.

Zasady pracy:

  1. indywidualności,
  2. aktywności,
  3. stopniowania trudności,
  4. systematyczności.

Środki dydaktyczne:
mapa Europy, krzyżówka, karta pracy indywidualnej, rozsypane zadania tekstowe dla grup.

Literatura:
N. Ostrowska, G. Spychała – „Edukacja europejska na lekcjach matematyki”




Autor: Barbara Kowalczyk
nauczycielka matematyki w Bydgoszczy

(materiał przygotowany w 2003 roku)

Komentarze + Dodaj komentarz
  • ..., anka (odpowiedzi: 0)
  • Nareszcie świetny scenariusz! Na pewno wykorzystam.
 
Nasi partnerzy:
MEN SchoolNet eTwinning Związek Powiatów Polskich PCSS
Cisco OFEK Przyjazna Szkoła Fundacja Junior FIO CEO
Parafiada net PR Orange IMAX Cinema City WSP TWP
IMAGE PPI-ETC ArcaVir Master Solution Device


Projekt Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa
powstał i był realizowany w latach 2000-2011 dzięki wsparciu
Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce Prywatności".


Pytania i uwagi: portal@interklasa.pl

Regulamin portalu /  Polityka prywatności /  Ochrona własności intelektualnej /  Zasady korzystania / 
Wyłączenie odpowiedzialności /  Biuro prasowe /  Zasady współpracy /  Redakcja /  Kontakt

Przejdź na stronę ucznia Przejdź na stronę nauczyciela Przejdź na stronę rodzica Certyfikat sieciaki.pl Przyjazna strona kidprotect.pl